صنعت لرستان با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت درحال تولید است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: موتور صنعت این استان با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت درحال تولید است و مابقی واحد‌ها راکد هستند یا با توان پایین فعالیت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، بختیار رازانی،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان  اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ پروانه بهره برداری در این استان صادر شده که ۹۷ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است و حدود ۷۰ درصد این واحد‌ها از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد واحد‌های صنعتی لرستان راکد و ۲۰ درصد با تولید کمتر از ظرفیت فعال هستند افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ارتقای واحد‌های نیمه فعال نیازمند تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش است.

رازانی بیان کرد: پیش بینی شد ۲هزار واحد صنعتی کشور به چرخه تولید بازگردانده شود که در لرستان ۳۲ واحد معرفی شد، اما این عدد را به ۶۲ واحد افزایش داده و امیدواریم در سال جاری به تولید برسند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ واحد در استان به چرخه تولید بازگشته است تصریح کرد: اضافه شدن سه ناحیه چمن سلطان الیگودرز، رومشکان و شهرک صنعتی نورآباد از اقدامات بزرگ سال‌های اخیر در لرستان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: سه خوشه فرش، عسل و آبزی پروری در استان شناسایی شده است که در حال توسعه می‌باشد و تا پایان امسال خوشه پلاستیک نیز راه اندازی می‌شود.

رازانی اظهار کرد: بررسی منطقه ویژه لرستان (ازنا) از جمله مواردی بود که در دستور کار کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور قرار داشت و بر اساس مصوبه این کارگروه، طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی استان به مساحت ۳۹۱ هکتار مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: همچنین شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد که از این پس جزئی از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شود، ۵۰ هکتار است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در طرح توسعه، به مساحت حدود یکهزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: باتوجه به شعار امسال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، اینگونه اقدامات جهت حمایت از فعالان اقتصادی و صنعتگران استان است تا شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش لرستان باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: از ۱۰۲ واحد صنعتی که بدلیل مشکلات مالی سرمایه‌گذاران توسط بانک‌ها تملک شده بود طی ۲ سال اخیر ۳۲ واحد با همکاری تیم اقتصادی استان از تملک خارج شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.