درخواست نهاد‌های آمریکایی از کنگره برای جلوگیری از تخریب خانه فلسطینیان

۱۲ نهاد آمریکایی حامی فلسطین از کنگره خواستند تا از تخریب خانه‌های فلسطینیان در محله سلوان جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحدث، دوازده نهاد آمریکایی در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها با راه انداختن پویشی از  نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رئیس اکثریت دموکرات‌ها در مجلس سنا، خواستار مداخله فوری برای جلوگیری از  تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب ۱۶ خانه  در شهرک سلوان در قدس اشغالی شدند.

این نهاد‌ها امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اظهار داشتند که پلوسی و شومر این قدرت را دارند که بر سران رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا تخریب خانه فلسطینیان را متوقف کنند و به سیاست کثیف پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: «از ماه مه ۲۰۲۱، صد‌ها خانواده فلسطینی در شرق بیت المقدس، از جمله ۱۶ خانواده در محله البستان، با خطر آوارگی مواجه شده اند. حمایت واشنگتن از تل آویو و سیاست سکوت در مورد جنایاتش علیه فلسطینیان، آن را تشویق می‌کند تا اقدامات پاکسازی نژادی را بیشتر و سریع‌تر پیش ببرد.»

این نهاد‌ها در متن بیانیه خود اعلام کردند که فلسطینی‌ها در معرض خطر آوارگی هستند و آمریکا باید از حمایت و تشویق رژیم صهیونیستی که منجر به  نقض مداوم حقوق بشر علیه فلسطینیان می‌شود، دست بکشد.

چندی پیش نیز یک گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد، شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری را معادل جنایت جنگی عنوان کرد و گفت که اشغال غیرقانونی نمی‌تواند بدون هزینه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار