عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ملت ایران بهای سنگینی برای استقلال از نفوذ اجنبی‌ها پرداخت کرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انتشار تصویر بحث برانگیز سفرای روسیه و انگلستان گفت: غربی‌ها و غریبه‌ها بهتر می‌دانند که ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی بهای سنگینی برای استقلال کشور از نفوذ اجنبی‌ها پرداخت کرده اند.

محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به انتشار تصویر بحث برانگیز سفرای روسیه و انگلستان گفت: هر چند سفارت روسیه با ارائه توضیحی در خصوص عکس مورد نظر روشن کرد که قصد کنایه به مردم ایران را نداشته، اما غربی‌ها و غریبه‌ها بهتر می‌دانند که ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ و تحمل شدید‌ترین فشار‌ها و توطئه‌ها و جنگ و تحریم و ترور و سایر موارد بهای سنگینی برای استقلال کشور از نفوذ اجنبی‌ها پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد: مردم ایران قدر این استقلال را خوب می‌دانند و صد البته راه‌های حفظ این استقلال را هم یاد گرفته اند. ایران امروز ایران ۱۹۴۱ و ۱۹۴۳ نیست و امروز کانون ثبات خاورمیانه است که هیچ معادله و مناسباتی بدون حضورش در منطقه و حتی فراتر از آن شکل پذیر نیست.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: با طرح اینگونه مباحث و حاشیه سازی ها، مجلس و کمیسیون امنیت ملی را نمی‌توانند از پرداختن به مسائل اصلی و اولویت‌های کشور باز دارند. به همین دلیل این‌ها مسائلی نیست که کمیسیون برایش وقت تلف کند.

گفتنی است؛ اخیرا سفارت روسیه از دیدار سفیر این کشور و سفیر انگلستان در تهران تصویری را منتشر کرده که انتقاد افکار عمومی و مردم ایران را در پی داشته است.

این عکس یادآور دیدار رهبران سه کشور روسیه، آمریکا و انگلستان است که بدون اطلاع ایران و به صورت محرمانه تحت عنوان کنفرانس تهران از ششم تا نهم آذرماه ۱۳۲۲ برگزار شد. در آن دیدار، وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا، فرانکلین روزولت، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و ژوزف استالین، رهبر اتحاد جماهیر شوروی در سفارت شوروی حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
همش توطئه برای ما می کنن در تمام طول تاریخ
تا همیشه

***بیدار باشیم...
آخرین اخبار