اعمال قانون ۳۲ راننده اتوبوس متخلف در استان مرکزی

در طرح نظارتی پلیس راهور در استان مرکزی ۳۲ راننده اتوبوس متخلف اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طرح برخورد با اتوبوس‌های برون شهری به مدت ۶ روز در استان مرکزی به مرحله اجرا گذاشته شد و در این مدت ۳۲ راننده اتوبوس متخلف اعمال قانون شدند.

سرهنگ سید علی حسینی رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: تخلفات اتوبوس‌های برون شهری با ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی، موجبات افزایش وقوع تصادف و نارضایتی مردم را فراهم آورده بود.

سرهنگ حسینی افزود: در این راستا پلیس راهور استان مرکزی بر اساس وظایف قانونی و به منظور پیشگیری و کاهش تخلفات و نارضایتی شهروندان، اقدام به اجرای این طرح کرد.

او اضافه کرد: در این طرح، برخورد با رانندگان متخلف اتوبوس‌های برون شهری به ویژه رانندگان اتوبوس‌های پالایشگاه و پتروشیمی شازند در اولویت قرار گرفت و ماموران پلیس راهور، بدون اغماض و قاطعانه با افراد متخلف برخورد کردند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی بر نقش رعایت نکات ایمنی به ویژه فاصله طولی، پرهیز از تخلف‌هایی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز همچنین استراحت کافی را در فواصل رانندگی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای تاکید کرد.

او بیان کرد: پایش و نظارت هوشمند بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی برای ارتقاء ایمنی در این ناوگان فعال است و پلیس راهور از این طریق نیز نظارت ویژه‌ای بر تردد اتوبوس‌ها برون شهری دارد.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: مدیریت، کنترل و نظارت بر ورود و خروج اتوبوس‌های برون شهری و نظم بخشی ترافیک محدوده پایانه‌ها از وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است.

او گفت: استفاده از ابتکار، روش‌های نوین، تحقیق و پژوهش و فرهنگ سازی مناسب در بحث رانندگی از جمله مولفه‌هایی است که می‌تواند در امنیت ترافیکی نقش تاثیرگذاری داشته باشد که پلیس راهور نیز در رویکرد خود به دنبال تحقق هر چه مطلوب‌تر آن است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.