سهم ناچیز اتوبوس‌ها از تردد جاده‌ای استان مرکزی

اتوبوس‌های برون شهری یک درصد تردد‌های جاده‌ای استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آمار میزان تردد در محور‌های استان مرکزی در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه اعلام شد که در این میان اتوبوس‌های برون شهری با یک درصد از این تردد‌ها سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده اند.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اساس تحلیل دستگاه‌های تردد شمار برخطِ ۶۲ جاده اصلی استان مرکزی ۵۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تردد در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش دارد.

جهانی افزود: از این آمار یک درصد مربوط به تردد اتوبوس‌های برون شهری بوده و ۲۴ درصد از مجموع تردد‌های ثبت شده هم مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

او اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل کالا و مسافری استان مرکزی حدود ۲۵ درصد از مجموع تردد‌های ثبت شده استان مرکزی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: در ۳ ماهه امسال تعداد خودرو‌های ورودی به استان مرکزی ۱۱ میلیون و ۱۸۱ هزار وسیله نقلیه و تعداد وسایل نقلیه خروجی از استان مرکزی ۱۱ میلیون و ۲۱۰ هزار نقلیه بوده است.

او ادامه داد: ۶۸ سامانه تردد شمار آنلاین، ۳۳ دوربین ثبت تخلف سرعت، ۲۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری و سه دستگاه سامانه توزین از جمله اقدامات این اداره کل برای افزایش امنیت تردد در جاده‌های استان بوده است.

استان مرکزی۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی دارد و روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر‌ها تردد می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.