آموزش پیش از ازدواج راهکار موثر برای کاهش طلاق

آموزش مهارت‌های زندگی مشترک به زوجین می‌تواند از بسیاری از اختلافات کم اهمیت بین همسران جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با بیان اینکه مراکز مشاوره خانواده در راستای صلح و سازش، کاهش و پیشگیری از انواع طلاق و در جهت رفع تعارضات زناشویی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است، گفت: این مراکز متشکل از مشاور روانشناس، مشاور حقوقی و مددکار اجتماعی بوده که متقاضیان می‌توانند ضمن دریافت معرفی‌نامه از شعبات محاکم یا دفتر حمایت از زنان و کودکان با مراجعه حضوری به شورای حل اختلاف، بنیاد صیانت از خانواده و مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی همدان به صورت رایگان مشاوره دریافت کنند.

او افزود: در مجموع ۶۰  تا ۷۰ مشاور در رشته‌های مختلف از جمله روان‌پزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

عسگری با بیان اینکه ۲۵ درصد از پرونده‌های این مراکز منتج به صلح و سازش شده است،افزود: پیش از شروع کرونا به صورت متوسط ۱۵۰۰ پرونده در سال به این مراکز مراجعه می‌کردند که در سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا به ۱۲۰۰ پرونده کاهش یافته است.

او یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی استانی و کارگاه آموزش مهارت‌های ارتباطی ویژه زوجین متقاضی طلاق توافقی از دیگر این برنامه‌های صورت گرفته این معاونت در راستای تحکیم بنیان خانواده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: طلاق ، مقام قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار