مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

آمار طلاق در خانواده‌های مرفه بیشتر است

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: درحال‌حاضر آمار طلاق و نبود تمایل به ازدواج در افراد مرفه و ثروتمند جامعه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید سیفی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در اختتامیه برنامه‌های هفته ازدواج که به همت سازمان‌های مردم نهاد جوانان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، گفت: جوانان باید در فرایند ازدواج از سیره اهل بیت (ع) به‌ویژه حضرت‌علی (ع) و حضرت‌زهرا (س) الگو و سرمشق بگیرند، قطعاً زندگانی ساده، بی‌آلایش و پر محتوای معصومین (ع) می‌تواند الگوی مناسبی برای ازدواج، تربیت فرزندان و به طور کلی سبک زندگی ما باشد.

او با بیان اینکه شیوع کرونا موجب اصلاح ساختار و سبک زندگی شده است، گفت: بسیاری از رسوم و مراسم‌ پُرهزینه و خارج از عرف موجب کاهش آمار ازدواج و بی‌میلی جوانان به تشکیل خانواده شده، بنابراین خانواده‌ها باید با ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام، مانع از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه با اشاره به افرادی که در ایام کرونا کار و درآمد خود را از دست دادند، افزود: با اعمال محدودیت‌های کرونایی و حذف برخی از مراسم‌ و رسوم دست‌ وپاگیر آمار ازدواج در کشور افزایش یافت.

سیفی با بیان اینکه برخی از صاحب‌نظران، مشکلات اقتصادی و تورم را عامل اصلی کاهش تمایل جوانان به ازدواج می‌دانند، تصریح کرد: درحال حاضر آمار طلاق و نداشتن تمایل به ازدواج در افراد مرفه و ثروتمند جامعه بیشتر است و کسانی که وضع‌مالی متوسط و ضعیفی دارند، بیشتر تمایل به ازدواج نشان می‌دهند و کمتر طلاق می‌گیرند.

او ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم و مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌تواند عاملی برای جلوگیری از طلاق باشد چرا که برخی از جوانان به دلیل نداشتن مهارت زندگی مشترک با مشکل روبرو می‌شوند.

روح اله وجدی‌هویدا، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت ازدواج در جامعه، گفت: باید ازدواج آسان و به هنگام را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم و به کمک سمن‌های حوزه ازدواج و خیرین جوانان را به ازدواج ترغیب کنیم.

او بیان اینکه مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مانع ازدواج جوانان شده است، اظهار کرد: برای یک زندگی پایدار شناخت کامل جوانان پیش از ازدواج ضروری است که در کنار این مورد، فراگیری مهارت‌ها و آموزش‌های لازم برای زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وجدی‌هویدا با اشاره به اهمیت رفتار خانواده‌ها بیان کرد: خانواده در کنار یکدیگر باید گذشت، صبر و مهربانی را در زندگی ابراز کنند تا فرزندان پرورش‌یافته از درون این خانواده بتوانند در آینده با استفاده از این عوامل دوام و قوام زندگی خود را افزایش رهند.

در حاشیه این مراسم چندنفر از مشاوران حوزه ازدواج و خانواده در قالب غرفه‌های مشاوره به جوانان و خانواده‌ها به صورت رایگان خدمات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.