نمونه برداری از ۸۳۱ فقره کالای تولیدی برای انطباق با استاندارد در قزوین

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: ۸۳۱ فقره کالای تولید شده در صنایع قزوین در چهار ماهه امسال برای انطباق با استاندارد نمونه‌برداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه ۸۳۱ فقره کالای تولید شده در صنایع قزوین در چهار ماهه امسال برای انطباق با استاندارد نمونه‌برداری شد، گفت: در این مدت همچنین ۹۰۸ فقره آزمون از کالا‌های تولید شده در صنایع انجام شده است.

صارمی اظهار داشت: کارشناسان اداره کل استاندارد با حضور در صنایع و کارخانجات استان، اقدام به نمونه برداری و آزمون تصادفی از کالا‌های تولید شده به منظور تطبیق با معیار‌های تعیین شده در حوزه استاندارد می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان گفت: اگر کالایی پس از آزمون از لحاظ کیفی دچار مشکل باشد و شرایط استاندارد را نداشته باشد، موارد به واحد مربوطه برای اصلاح اعلام می‌شود و در صورت بی توجهی به موضوع برای ابطال پروانه کاربرد استاندارد واحد متخلف اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع و واحد‌های تولیدی مشمول پروانه اجباری کاربرد نشان استاندارد باید کالا‌های خود را براساس ضوابط و شاخص‌های استاندارد‌های تعیین شده تولید کنند در غیر این صورت تخلف کرده و با آن‌ها مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.