صادرات ۱۸۰ میلیون دلاری از مرز بازرگان

مدیرکل گمرک بازرگان گفت:از ابتدای سال تاکنون، ۱۷۹میلیون و ۹۸۶ هزار دلار کالا از مرز بازرگان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بازگیر مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به صادرات ۱۸۰ میلیون دلاری از این مرز گفت: این محصولات شامل پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیاء سرامیکی و شیشه ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و نساجی است.

بازگیر، با بیان اینکه مقدار کالای صادر شده در این مدت ۴۵هزار و ۳۶۰ تن بوده، افزود: در این خصوص یک‌هزار و ۳۱۳ اظهار نامه صادر شده که سال گذشته در این مدت زمانی به دلیل بسته بودن مرز، این رقم ۵۱۲ مورد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز ۴۰۶ هزار و ۲۶۳ تن است در حالی که سال گذشته در این مدت زمانی ۱۴۶ هزار و ۲۶۷ تن بود.

بازگیر ادامه داد: ارزش دلاری صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز هم ۵۶۶ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۶۵۵ دلار برآورد می‌شود.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه و یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه است در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.