بهره برداری از ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲۰ کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان به بهره برداری رسید.

سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: امروز ۲۰ کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان مورد بهره برداری قرار گرفت و با بهره برداری از آن طول این بزرگراه در استان به ۳۷۵ کیلومتر رسید.

حمزه ادامه داد: برای احداث این قسمت از بزرگراه  یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: امسال ۱۲۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شده است تا پایان امسال یکصد کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی غرب کشور  در استان به زیر ترافیک می‌رود.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در آذربایجان غربی را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند و ٣٠ درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای به طول ۵۸۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

این مسیر از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی(ره) ختم می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.