انگلیس: ایران باید هزینه رفتار‌های خود در منطقه را بپردازد

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به مراسم تحلیف سیدابرهیم رییسی گفت فرصت تعامل با ایران وجود دارد، ولی تهران باید سنجیده‌تر از قبل عمل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، دومینیک راب، وزیرخارجه انگلیس در واکنش به مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی گفت: راه تعامل و دیپلماسی با ایران باز است، ولی انگلیس باید در روابط خود با ایران با دقت بیشتری عمل کرده و تهران هم باید هزینه تمامی رفتار‌های خود در منطقه را پرداخت کند.

وی با تکرار اتهامات قبلی علیه ایران ادامه داد: ما تهران را مقصر اصلی حمله پهپادی به نفتکش "مرسر استریت" در دریای عمان و کشته شدن دو تبعه انگلیسی و رومانیایی آن می‌دانیم.

وزیرخارجه انگلیس ادعا کرد: ما می‌دانیم که انتخاب رییس جمهور جدید برای ایران فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند و می‌تواند یک انتخاب برای دیپلماسی محسوب شود، ولی این تغییر یک دوراهی برای تهران است. اگر ایران دست از رفتار‌های بی ثبات کننده خود در منطقه برندارد، اگر به تعهدات برجامی خود در زمینه انرژی هسته‌ای بازنگردد و به رفتار‌های خود مانند گذشته ادامه دهد باید هزینه آن را پرداخت کند.

وی گفت: راه برای دیپلماسی همیشه باز است، ولی اگر در این مدت ایران را بیشتر تحت فشار قرار می‌دادیم دیگر شاهد حوادثی مانند حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان نبودیم.

دومینیک راب از ارائه توضیحات بیشتر در زمینه چگونگی تعامل دیپلماتیک و سیاسی با ایران خودداری کرد. وزیرخارجه انگلیس پس از حمله پهپادی به نفتکش صهیونیستی در دریای عمان در روز‌های گذشته ضمن متهم کردن تهران در این حادثه گفته بود: پاسخی مناسب به این انفجار خواهیم داد.

با این حال، مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران با رد تمامی اتهامات بی اساس مقامات غربی بارها تاکید کرده اند در حفاظت از منافع ملی کشور در مقابل تهدیدات خارجی و پاسخ کوبنده به هر گونه ماجراجویی خصمانه غربی ها تردید نخواهند کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
دیگه پیر شدید تشریف ببرید منزل استراحت کنید ..روباه پیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
منظور از منطقه سرزمین ماست.خوب به شما چه ربطی داره برید و حرف اضافی نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
انگلیس فکر می کنه هنوز در قرن قبل هستیم و ژست آبکی می گیره...روبه پیر تورا یارای هم آوردی با شیران فارس نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
مامنتظریم بیا ببینیم کی زورش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
این ها از رئیس جمهور شدن آقای رئیسی و قطع شدن دست نفوذیهایشان وحشت کرده اند و دنبال بهانه برای ایجاد آشوب می گردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
اصلا از این حرفهای پوچ آمریکا و انگلیس اسرائیل نترسید ما جوان‌ها پشت نیروهای مسلح عزیزمان هستیم اگر غلط اضافی کردنند بزنید لحش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
ماییم نوای بی نوایی بسمه الله اگر حریف مایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
اول شما هزینه های رفتارهای خودتون رو تو کل جهان بپردازید بعد برا دیگران لالایی بخونید.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
دارن ازسیاست دشمن تراشی درکشورهای دنیاعلیه ایران استفاده میکنندبای دبیشترروی کانالهای تلویزیونی ورادیویی برون مرزی کارکنیم خصوصاکانال به زبان کره ای وچینی وروسی وترکی وغیره.
لزومابایدجلوی تهاجم به امنیت فرهنگی واستقلال کشورراگرفت.صلح طلب بودن ایران رابااضافه کردن کانال برون مرزی به زبان های مختلف اثبات کنیم نه بااضافه کردن بندبه برجام.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۵۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
کشتی خودش پوسیده بود // به ما چه مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
کسی نیست که در جوابش بگوید1. هزینه دروغ های بوش و بلر و حمله به عراق را چه کسی باید بپردازد ؟ 2. هزینه حمایت امریکا و اروپا از داعش و ویران شدن سوریه را چه کسی باید بپردازد ؟ 3. هزینه حمایت های امریکا و اروپا از صدام در حمله به ایران را چه کسی باید بپردازد ؟ 5. هزینه حمایت های انگلیس و امریکا در کودتای 28مرداد را چه کسی باید بپردازد ؟ 6 . هزینه حمایت امریکا و اروپا از طالبان و اشغال سفارتخانه ایران در ان کشور را چه کسی باید بپردازد ؟7. هزینه تحریم های غیر قانونی امریکا و اروپا قبل و بعد از برجام برپایه یک حدث که ممکن است ایران به بمب اتم دست یابد را چه کسی باید بپردازد ؟ 8. هزینه کمک اروپا و امریکا از ترور دانشمندان ایرانی و سردار سلیمان توسط موساد و سیا را چه کسی باید بپردازد ؟ و...اگر بخواهیم شماره کنیم جنایات امریکا و انگلیس در حق ملل دنیا را چه کسی بدهکار است؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
درود بر شما
مقصر خودشونن به ما چه
خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
میخوایید گدایی کنید از ایران؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
ok انگل استان اول باید دقیق مقدار هزینه روحساب کنه بعد دراین شرایط ایران فقط میتونه معادل این هزینه روبا موشک پرداخت کنه اگه خیلی ok هستید بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
باید حقیقت راپذیرفت که قدرتها ( فرانسه،انگلیس،امریکاو..) قرنهاست که درجهان حکم رانی میکنند.نباید باآنها سرشاخ شد والبته مثل خیلی ازکشورهای موفق میتوان بدون سواری دادن باقوی کردن اقتصاد باعث پیشرفت وآبادانی کشورشد.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۸:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
متقابلاً ایران هم باید رسماً و قاطعانه اعلام کند که انگلیس و سایر کشورهای هم عقیده در رفتار او، باید هزینه دروغ پردازی ها و شیطنت های خود را پرداخت کنند.
آخرین اخبار