نامه انگلیس به شورای امنیت و ادعای حمله ایران به کشتی مرسر استریت

وزیر امور خارجه انگلیس گفت لندن به رئیس شورای امنیت نامه‌ای ارسال کرده تا به موضوع حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی در عمان رسیدگی شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه انگلیس با اتهام زنی دوباره  علیه کشورمان گفت لندن به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد نامه ای ارسال کرده تا موضوع حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی در عمان را مطرح و به آن رسیدگی کند.

این اقدام در پی اتهام‌زنی‌های بی‌ اساس درباره  نقش  ایران در حمله به این کشتی تحت اداره شرکت صهیونیستی صورت می‌گیرد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس امروز ( چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای ایران را به رفتار بی ثبات کننده متهم کرد.

وی در توییتر خود مدعی شد، انگلیس با نوشتن نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل از این سازمان بین المللی می خواهد به اقدامات بی ثبات کننده ایران و عدم احترام به قوانین بین المللی پاسخ دهد. این نامه  از سوی لندن و دیگر کشورها به امضا رسیده است.

راب  همچنین در بیانیه‌ای در تاریخ ۱ اوت ادعا کرد: لندن با شرکای بین المللی خود در حال پاسخگویی هماهنگ به این حمله غیرقابل قبول است. ما معتقدیم این حمله عمدی، هدفمند و نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی ایران بوده است. 

 در حالی که، جمعه گذشته نفتکش رژیم صهیونیستی با نام «مرسر استریت» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای مدعی شد:  ایران باید اقداماتی را که صلح و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازند، بلافاصله متوقف کند و به کشتی‌ها اجازه دهد آزادانه بر اساس قوانین بین المللی عبور و مرور داشته باشند.

روز گذشته، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در ادعاهایی بی‌اساس مدعی شد ایران هفته گذشته کشتی صهیونیستی را در آب‌های عمان هدف قرار داده است.

پیشتر، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اتهامات عنوان کرد ایران هیچ نقشی در این حمله هوایی نداشته است و چنین اظهاراتی را «فرافکنی» دانست.

وی اعلام کرد بیانیه‌های هماهنگ شده آمریکا و رژیم صهیونیستی متناقض و مایه تأسف هستند. در این بیانیه‌ها ابتدا بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی به ایران اتهام حمله هوایی زده می‌شود و سپس از «احتمال» آن سخن گفته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
به این میگن اقتدار و قدرت بلا شک ابرقدرتی ایران اسلامی عزیزمان از هر لحاظ در منطقه سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و در سر تا سر جهان که انگلستان استعمارگر موذی جنایتکار و آمریکای تروریست جنایتکار اشغالگر و صهیونیستهای جنایتکاران سفاکان غاصب ریقوی شرچاق کنشان و دیگر همپیمانان زپرتی ملعونین شیردهشان را که که قصد به آشوب و اغتشاش کشیدن و بر هم زدن نظم و امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان را داشتند را با آن سیاست نخ نمای موذیانه خودزنی کشتیهای صهیونیستیشان تیرشون به سنگ خورد و در مقابل ایران اسلامی یکپارچه متحد مقتدر قدرتمند به زانو افتادند و تحقیر و خار و ذلیل و حقیر خففیف شدند تا آنجا که کارشون رسیده به شکایت و شکایت کشی مسخره برای فرار رو به جلو و خارج شدن مفتضحانشون از این شامورتی بازیشون و لاپوشانی توطئه فتنه گرانشون در منطقه خلیج فارس و دریای عمان و چهره حق به جانب گرفتنشان است و اون شورای امنیتشون هم خوب می داند که این طرح شکایت از طرف چه حرام لقمه های موذی دروغگویان شامورتی بازان قماربازان توطئه گران مسخره ایی مطرح شده برای فرار رو به جلوشان از منطقه است که گیر نکنند چرا که خوب می دانند اگر فرار نکنند و لاپوشانی خودزنیشون رو نکنند از طریق شکایت مسخرهشان ایران اسلامی بیشه شیران مستقل آزاد مقتدر قدرتمند چنان درسی بهشون در منطقه می دهند که دیگر حوس فیلم بازی کردن تخیلی هالیوودی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان بسرشان نزند .
افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار