چین: ملت‌ها باید به حقوق و حاکمیت کشور‌های ساحلی احترام بگذارند

وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی سایر کشورها، قوانین بین المللی را در دریای جنوبی چین رعایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، وزارت خارجه چین بار دیگر هشدار داد که نیروی دریایی بین‌المللی هنگام عبور از دریای جنوبی چین باید قوانین بین المللی را رعایت کنند.

وزارت امور خارجه چین امروز ( چهارشنبه) در حالی که یک ناو هواپیمابر انگلیسی در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای مورد مناقشه در دریای جنوبی چین حرکت کرد با انتشار بیانیه ای، تاکید کرد: ملت‌ها باید به حقوق و حاکمیت کشور‌های ساحلی احترام بگذارند و نباید اقداماتی را انجام دهند که به صلح در منطقه آسیب برساند.  

چندی پیش،  وزارت دفاع انگلیس با اعلام اینکه نخستین بار ۲ ناوشکن و ۲ ناوچه سلطنتی خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر خواهد کرد، گفت: این تجهیزات قرار است به ژاپن بروند در میان راه توقفی در هند، سنگاپور و کره جنوبی هم داشته باشند تا در نهایت رزمایشی نظامی را با متحدان خود برگزار کنند.

چندی پیش نیز، آلمان یک کشتی جنگی خود را برای نخستین بار تقریبا طی دو دهه گذشته به دریای جنوبی چین اعزام کرد و به سایر کشور‌های غربی که در این منطقه حضور نظامی دارند، پیوست.

پکن ده‌ها سال است که با کشور‌های منطقه آسیا - اقیانوس آرام بر سر جزایر دریای جنوبی چین وارد مناقشه شده است. این کشور و همسایگان آن از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین مدت‌هاست که بر سر دریای جنوبی و شرقی چین واقع در منطقه آسیا با یکدیگر در تنش هستند. چین، جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی را جزء قلمرو خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار