اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای جنوبی چین

دولت آلمان اعلام کرد هدف از اعزام کشتی جنگی به دریای جنوبی چین رد ادعا‌های ارضی پکن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان از اعزام کشتی جنگی خود به دریای جنوبی چین  خبر داد.

آلمان امروز دوشنبه یک کشتی جنگی خود را برای اولین بار تقریبا طی دو دهه گذشته به دریای جنوبی چین اعزام کرد و به سایر کشور‌های غربی که در منطقه حضور نظامی دارند، پیوست.

مقامات برلین اعلام کردند: نیروی دریایی آلمان به مسیر‌های تجاری مشترک خود با چین پایبند خواهد بود. 

با این وجود، برلین به صراحت گفت: این ماموریت برای تأکید بر این واقعیت است که آلمان ادعا‌های ارضی چین را نمی‌پذیرد.

کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان، گفت: ما می‌خواهیم به قوانین موجود احترام گذاشته شود، مسیر‌های دریایی آزادانه قابل کشتیرانی برای هر کشور باشند. 

چندی پیش، سخنگوی وزارت دفاع ملی چین در بیانیه‌ای در این باره گفت: پکن به آزادی ناوبری احترام می‌گذارد، اما قاطعانه با هر فعالیت دریایی که باعث مناقشه و اختلاف شود برخورد خواهد کرد.

روزنامه گاردین به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع انگلیس گزارش داد: لندن برنامه‌ای برای مقابله دریایی با پکن در آب‌های مورد مناقشه دریای جنوبی چین ندارد.

پکن ده‌ها سال است که با کشور‌های منطقه آسیا - اقیانوس آرام بر سر جزایر دریای جنوبی چین وارد مناقشه شده است. این کشور و همسایگان آن از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین مدت‌هاست که بر سر دریای جنوبی و شرقی چین واقع در منطقه آسیا با یکدیگر در تنش هستند. چین، جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی را جزء قلمرو خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار