عراق نتایج گفتگوی راهبردی بغداد و واشنگتن را بررسی کرد

نتایج آخرین دور از گفتگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن در نشست رؤسای سه قوه و سایر رؤسای جریان‌های سیاسی عراق بررسی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، نتایج آخرین دور از گفتگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن به ویژه مسئله خروج نظامیان آمریکایی از عراق در نشست روز یکشنبه با حضورمصطفی الکاظمی، نخست وزیر، برهم صالح، رئیس جمهور و رهبران تشکل ها، احزاب و گروه‌های سیاسی عراق بررسی شد.

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این نشست به دعوت مصطفی الکاظمی و با مشارکت برهم صالح، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و تعدادی از روسای گروه‌ها، تشکل‌ها و احزاب ملی عراق برگزار شد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این نشست نتایج گفتگوی راهبردی اخیر با آمریکا و مفاد بیانیه مشترک پایانی این گفتگو‌ها بحث و بررسی شد.

مصطفی الکاظمی در این نشست گفت: نتایج چند دور گفتگوی راهبردی با آمریکا حاکی از آن است که نیرو‌های رزمی آمریکا تا پایان امسال (۲۰۲۱) از عراق خارج شوند و روابط میان طرفین فقط در زمینه‌های آموزشی، همکاری امنیتی و اطلاعاتی تبدیل شود و بر این اساس در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ رابطه عراق با آمریکا به حالت قبل از درخواست رسمی از واشنگتن برای اعزام نیرو‌های نظامی به عراق در سال ۲۰۱۴ و به روال طبیعی خود مطابق با مصوبه پارلمان عراق و آنچه که تحت عنوان توافقنامه چارچوب راهبردی تصویب شد، باز می‌گردد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری، نتایج گفتگوی راهبرادی، موارد ذکر شده در بیانیه مشترک پایانی در خصوص رابطه امنیتی میان عراق و آمریکا و انتقال رابطه به حالت مستشاری، آموزشی، همکاری اطلاعاتی و خروج نیرو‌های جنگی آمریکا از عراق تا اواخر امسال مورد تایید و موافقت شرکت کنندگان در جلسه مشترک با الکاظمی قرار گرفت.

آنان همچنین تایید کردند که نتایج گفتگوی راهبردی با اصول ملی عراق، الزامات حاکمیت و امنیت ملی کشور و نیز مبارزه با تروریسم همخوانی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بایستی در عمل دید که چه اتفاق می افتد!! آیا تفرقه در عراق و آتش سوزی ها و ترور ها ادامه خواهند داشت یا وضع بهتر میشود
آخرین اخبار