محمد سرور رجایی به تنهایی یک نهاد فرهنگی و وزارتخانه بود

محمدکاظم کاظمی گفت: شخصیت جالبی که محمد سرور رجایی داشت این بود که ذوابعاد بود و در ساحت‌های مختلفی فعالیت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کاظم کاظمی، شاعر و از دوستان محمد سرور رجایی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره محمد سرور رجایی گفت: شخصیت جالبی که محمد سرور رجایی داشت این بود که ذوابعاد بود و در ساحت‌های مختلفی فعالیت می‌کرد ؛ یعنی شخصی نبود که تنها شاعر باشد یا فقط نویسنده یا برگزار کننده تشکل‌های فرهنگی باشد. این شاعر شایسته می دانست  هموطنان و همشهریان ما می توانند در هرزمینه‌ای از جمله فرهنگی به فعالیت بپردازد.


بیشتربخوانید


وی افزود: محمد سرور رجایی جامعیتی داشت افراد زیادی شعر می‌نویسند. در زمینه ادبیات داستانی یا تحقیق و پژوهش فعالیت می کنند اما مانند محمدسرور رجایی نیستند. این شاعر در اینکه بتوانیم از او انتظارات زیادی داشته باشیم بی نظیر و بی قرین بود به عبارت دیگر می‌توانم بگویم رجایی به تنهایی یک نهاد فرهنگی و یک وزارتخانه بود. یعنی به نوعی در هر زمینه‌ای که فعالیت داشتیم می‌توانستیم به این شاعر مراجعه کنیم دوستان ما  برای مثال می خواستند ، شعر بگویند رجایی در کنارشان بود.

این شاعر ادامه داد: می‌گفتند می‌خواهیم یک محفل ادبی برگزار کنیم اسم محمد سرور رجایی را می‌بردند. می‌گفتیم می‌خواهیم کسی را برای برنامه‌ای دعوت کنیم می‌گفتیم این شاعر برای این کار مناسب است در کار‌های دانشگاهی و هنری که می توانست برای افغانستان  فراهم بشود می‌توانستیم بگوییم مستقیم به محمدسرور رجایی مراجعه کنید. الان پس از فوت وی نمی‌دانم، آدرس ما کجا خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار