ذخیره سازی ۳۸ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۳۸۹ تن کالای اساسی در انبار‌های استان ذخیره شده است و کمبودی در این خصوص در استان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کیقباد قنبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۳۸۹ تن کالای اساسی در انبار‌های استان ذخیره شده است که نیاز استان برای چندین ماه را جوابگوست و کمبودی در این خصوص در استان وجود ندارد.

او افزود: موجودی برنج استان یک هزار و ۵۸۹ تن است که نگرانی‌ها در خصوص تامین این کالای اساسی را برطرف کرده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


قنبری اضافه کرد: پنج هزار تن شکر خام و سه هزار و ۸۰۰ تن شکر سفید نیز در انبار‌های استان ذخیره شده است.

او، میزان ذخیره گندم استان را ۲۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: در حالی که در ماه‌های اخیر ذخیره گندم استان کاهش یافته بود و این موضوع هر ساله قبل از فصل برداشت گندم رخ می‌دهد، اما با آغاز برداشت گندم، میزان ذخایر استان در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و جوابگوی نیاز استان برای سه ماه آینده است.

قنبری با تاکید بر اینکه امسال خریداری گندم از کشاورزان با کنترل‌های انجام شده از نفوذ دلالان در این بازار کاسته است افزود: امید می‌رود بتوان با تدابیر به کار گرفته شده میزان قابل قبولی گندم از کشاورزان خریداری و از احتکار و نفوذ دلالان در این بازار جلوگیری کرد.

او ادامه داد: این در حالی است که پیش‌بینی می‎شود به واسطه کاهش بارش‌ها برداشت گندم در استان کاهش یابد.

قنبری در خصوص تامین روغن خوراکی نیز بیان داشت: سهمیه استان هر ماه یک هزار و ۴۰۰ تن روغن خوراکی است که به طور ماهانه تامین و توزیع می‌شود و نیازی به ذخیره طولانی مدت ندارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار