پیش بینی خرید ۴۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود میزان گندم خریداری شده امسال از کشاورزان به ۴۰ هزار تن برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کیقباد قنبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از ابتدای تیرماه در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان گندم خریداری شده امسال به ۴۰ هزار تن برسد.

او افزود: تاکنون ۱۵ مرکز برای خرید تضمینی گندم در استان پیش‌بینی شده است که در صورت نیاز تعداد این مراکز در زمان خرید گندم افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


قنبری با بیان اینکه گندم تولیدی از طریق سیلوی شهید استکی، کارخانه‌های آرد و با همکاری شرکت تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می‌شود، اضافه کرد: خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ادامه دارد.

او به تاثیر مستقیم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها بر میزان تولید گندم در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و ادامه داد: این عوامل همچنین موجب تاخیر در برداشت گندم در نواحی گرمسیری استان شده است و برآورد‌ها نشان می‌دهد امسال نزدیک به ۴۰ هزار تن گندم به قیمت تضمینی ۴۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان و تولیدکنندگان خریداری شود.

قنبری با بیان اینکه تیم‌های نظارتی برای بررسی فرآیند خریداری گندم در مراکز خرید تشکیل شده‌اند گفت: به منظور رفع خطا و کاهش انحراف در خرید، تمامی مراکز خرید تضمینی گندم در استان به تجهیزات مورد نیاز همچون دوربین و باسکول مجهز خواهند شد و تمهیدات لازم نیز برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبازره با کرونا در این مراکز اندیشیده شده است.

او افزود: منابع مالی برای پرداخت بهای گندم خریداری شده تامین شده است و تلاش می‌شود با سرعت بخشی به روند ثبت اطلاعات در سامانه‌های تعیین شده، مبالغ در کمترین زمان از طریق بانک کشاورزی به حساب فروشندگان واریز شود.

قنبری در ادامه موجودی ذخایر گندم استان را هشت هزار تن اعلام و اضافه کرد: مراحل بارگیری و انتقال گندم از استان‌های خوزستان و فارس به مقصد چهارمحال و بختیاری در حال انجام است و مشکلی از نظر تأمین گندم وجود ندارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.