جنگ روانی سناتورهای آمریکایی علیه رئیس جمهور منتخب ایران

سناتور‌های آمریکا در تلاشند مانع صدور ویزا برای سید ابراهیم رئیسی به منظور سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شماری از سناتورهای آمریکایی پیش از آغاز رسمی سکانداری ریاست جمهوری ایران از سوی سید ابراهیم رئیسی، جنگ روانی علیه ایران را آغاز کردند.

بر این اساس، تام کاتن، تد کروز، چاک گرسلی، ریک اسکات، مارکو روبیو و مارشا بلکبرن از جمله سناتور‌های جمهوری خواهی هستند که در بیانیه‌ای از جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواستند برای حضور سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب ایران به منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر نکند.

این سناتور‌های آمریکایی در نامه خود ادعا کردند: سیدابراهیم رئیسی باید تحت قوانین بین المللی و قوانین آمریکا تحریم شود. آمریکا باید تلاش کند مانع حضور رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شود.

کاخ سفید فعلاً در مورد نامه سناتور‌های جمهوری خواه به رییس جمهور آمریکا اظهارنظری نکرده است.

این نخستین بار نیست که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند مانع حضور مقامات کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل شوند. سال گذشته میلادی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان که انتظار می‌رفت در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کند با کارشکنی آمریکایی‌ها نتوانست ویزای ورود به این کشور را دریافت کند.

این سیاست آمریکا در مواجهه با سایر کشور‌های منطقه هم صدق می‌کند. در سال ۲۰۱۹ ده‌ها نفر از اعضای هیئت نمایندگی روسیه نتوانستند به دلیل عدم صدور ویزا در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشته باشند. واشنگتن مدعی شد این افراد در ارائه به موقع مدارک و اسناد خود کوتاهی کرده اند؛ ادعایی که البته مقامات روسی آن را به شدت تکذیب کردند.

طبق قرارداد مقر، آمریکا موظف است به تمامی دیپلمات ها و سران کشورها برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر کند. با این حال، مقامات آمریکایی همواره با نقض تعهدات خود درباره این نهاد، مانع از حضور برخی سیاستمداران در سازمان ملل می شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار