خرماپزان بوشهر ادامه دارد/ دریا امروز و فردا مواج است

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: امروز نیز دما در برخی از مناطق ۵۰ درجه سلسیوس و بیشتر، می‌شود چنانکه دیروز دما در برازجان به ۵۱ و اهرم ۵۰ درجه سلسیوس رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی از مناطق استان دما ۵۰ درجه سلسیوس و یا بیشتر از آن می‌شود. همچنین پیش بینی می‌شود از ظهر امروز سرعت وزش باد‌های شمالی در شمال خلیج فارس به تدریج افزایش یابد و با وزش متناوب آن تا عصر فردا، در برخی از ساعات دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان (سواحل بندر دیلم تا مُطاف) به نسبت متلاطم باشد.

او آسمان استان را تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک و در مناطق جنوبی مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

این کارشناس، جهت وزش باد را در مناطق شمالی و مرکزی استان بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

انصاری ارتفاع موج دریا را هم در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر اعلام کرد.

او همچنین گفت: در شبانه روز گذشته برازجان با ۵۱، اهرم با ۵۰ و خورموج با  ۴۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرها بوده‌اند و بقیه نقاط استان به جز گناوه و عسلویه، در گرم‌ترین ساعات دمای ۴۰ تا ۴۵ درجه سلسیوس را ثبت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


 اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۱۸دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۳۱، مد دوم ساعت ۱۱:۲۵ و جزر دوم ساعت ۱۸:۴۶ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.