بوشهری‌ها منتظر دمای ۵۰ درجه و بیشتر باشند

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: دمای هوا از فردا تا دوشنبه به ۵۰ درجه سلسیوس و بیشتر می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی و تحلیل آخرین الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه ( ۴ تا ۶ مرداد) دمای هوا در استان روند افزایشی خواهد داشت. بنابراین پیش بینی می‌شود سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیلم و گناوه به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس و یا فراتر از آن افزایش یابد.

او ادامه داد: در همین مدت دمای هوا در سایر بخش‌های استان در محدوده ۴۲ تا ۴۶ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: به سبب افزایش گرمای هوا لازم است تمهیدات لازم برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود و شهروندان گرامی برای جلوگیری از گرمازدگی از تردد در ساعات گرم روز خودداری کنند.

سالاری گفت: در این مدت شاهد وزش باد شدید و گرم و خشک (با جهت شرقی – شمال شرقی) و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی، در مناطق مختلف و با شدت بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی استان خواهیم بود.

او ادامه داد: خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، احتمال رخداد حریق در مناطق جنگلی واقع در ارتفاعات شمالی و شرقی استان، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پدیده‌هایی است که در این مدت رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بر احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، تقویت سازه‌های موقتی و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره، احتیاط در توقف و اتراق در مناطق مرتفع جنگلی تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.