اتحادیه اروپا: اوکراین خواستار رایزنی درباره معامله آمریکا و آلمان شد

یک مقام اتحادیه اروپا از درخواست اوکراین برای رایزنی درباره معامله اخیر آمریکا و آلمان درباره پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «نبیله مسرالی» سخنگوی فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اوکراین خواستار رایزنی درباره توافق اخیر میان آلمان و آمریکا بر سر پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ شده است.

سخنگوی موگرینی همچنین گفت: «کی‌یف به بند‌های ۲۷۴ و ۳۷۸ توافق میان اتحادیه اروپا و اوکراین برای رایزنی درباره این توافق استناد کرده است. این بند‌ها به همکاری در زیرساخت‌های تجارت آزاد و همچنین همکاری در زمینه انرژی به عنوان همکاری و اقتصادی بخشی اشاره دارند.»

اسپوتنیک همچنین اعلام کرد شرکت اوکراینی نفت‌وگاز (Naftogaz) پیشتر این توافق میان آلمان و آمریکا را محکوم و اعلام کرد که هر اقدامی برای مقابله با سیاست‌های تحریمی واشنگتن و دفاع از منافع ملی کی‌یف انجام خواهد داد.

این شرکت نفتی اوکراین همچنین استدلال می‌کند که گاز همچنان به عنوان یک سلاح بیولوژیک برای روسیه محسوب می‌شود و و خط لوله گازی نورداستریم با نام Nord Stream AG باید مورد تحریم قرار گیرد.

تاکنون مسکو و برلین هر دو این ادعا که خط لوله گازی نورداستریم ۲ در زمینه سیاسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و برای تضعیف انرژی دراروپا به کار می‌رود را رد کرده‌اند.

هفته گذشته یک دیپلمات ارشد آمریکایی از توافق با آلمان بر سر خط لوله نوراستریم ۲ خبر داد و گفت: «آمریکا در توافق با آلمان، پیگیر تمدید ۱۰ ساله انتقال گاز از طریق اوکراین است.»

براساس پیش‌نویس توافق آلمان و آمریکا که که از سوی خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده بود، این دو کشور با اشاره به توافق خط لوله گازی نورداستریم ۲ هشدار دادند احتمال دارد تحریم و اقدامات بازدارنده دیگری را علیه روسیه اعمال کنند.

پروژه نورداستریم-۲ گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از دو خط ۱۲۳۰ کیلومتری با ظرفیت ترکیبی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال تشکیل شده است.

سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به‌دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی بار دیگر ازسر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار