واکنش کرملین به مکالمه تلفنی مرکل و پوتین

کاخ کرملین در بیانیه‌ای از مکالمه تلفنی میان صدراعظم آلمان و رئیس جمهور روسیه بر سر نورد استریم ۲ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ کرملین در گزارشی با اشاره به مکالمه تلفنی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، از رضایت دو طرف درباره تکمیل پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ خبر داد.

کرملین در بخشی از بیانیه خود گفت: «مرکل و پوتین در این مکالمه رضایت خود را از آنکه پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ رو به اتمام است، ابراز کردند.»

مرکل و پوتین ساعاتی پیش از توافق جدید میان آمریکا و آلمان بر سر نورداستریم، این مکالمه تلفنی را انجام دادند.

دولت آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مساله مربوط به انرژی از جمله انتقال گاز از طریق اوکراین و همچنین خط لوله گازی نورداستریم ۲ از جمله مباحث این مکالمه تلفنی بود.»

پس از این مکالمه، یک دیپلمات ارشد آمریکایی از توافق با آلمان بر سر خط لوله نوراستریم ۲ خبر داد و گفت: «آمریکا ظهر امروز به وقت محلی توافق با آلمان بر سر خط لوله نورد استریم ۲ را علنی خواهد کرد.آلمان متعهد است اگر روسیه از انرژی همانند سلاح علیه اوکراین استفاده کند، از اقدام اتحادیه اروپا حمایت کند.»

براساس پیش‌نویس توافق آلمان و آمریکا که به دست بلومبرگ رسیده است، این دو کشور با اشاره به توافق خط لوله گازی نورداستریم ۲ هشدار دادند احتمال دارد تحریم و اقدامات بازدارنده دیگری را علیه روسیه اعمال کنند.

سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به‌دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی بار دیگر ازسر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

ماه گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم «۳ نهاد و ۱۳ کشتی روسی» به‌دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» خبر داد. اما روسیه، بدون توجه به تهدید‌های آمریکا علیه پروژه نورداستریم ۲، ساخت لوله گازی در آب‌های آلمان را با استفاده از کشتی «فورتونا» ادامه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار