معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

ستاری گفت: فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان کشور به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این موضوع بیانگر سرعت بالای تجاری سازی ایده محققان و دانشمندان ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان سدنا در شهرک صنعتی کاسپین قزوین، در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان کشور به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار شرکت دانش بنیان در عرصه‌های مختلف میهن اسلامی ما مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان موجود در کشور قابل ملاحظه بوده و ایجاد این نوع شرکت‌ها نیز با یک رشد چشم گیر در حال پیگیری است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: دولت تلاش دارد تا همه ابزار‌های مورد نیاز را برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری فراهم و به کارگیری کند.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح احداث پردیس علم و فناوری قزوین که در حال طراحی است اشاره و یادآور شد: دولت بدون شک از ایجاد و بهره برداری چنین طرح‌هایی در سطح کشور و به خصوص استان صنعتی مانند قزوین استقبال کرده و حمایت‌های لازم را نیز از آن به عمل خواهد آورد.

وی، از تامین اعتبار مورد نیاز برای فاز نخست اجرای پروژه بزرگ علمی، تحقیقاتی چشمه نور ایران در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این ابر پروژه که از بزرگترین طرح‌های علمی و تحقیقاتی منطقه نیز به شمار می‌رود در قزوین اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.