ادامه بارش‌ها در استان بوشهر/ بارش ۹۰ میلیمتر باران در لُمبَدان دیر + فیلم

سامانه بارشی در دومین روز فعالیت خود نقاط مختلف استان بوشهر را فرا گرفته و در روستای لمبدان شهرستان دیر ۹۰ میلیمتر باران را به دنبال داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: بارندگی امروز در دومین روز فعالیت سامانه موسمی، شدت بیشتری داشته است و زودتر از دیروز آغاز شد. به طوری که دیروز بعدازظهر باران شروع شد اما امروز از حوالی ساعت ۱۰ بارش باران در شهرستان دیر گزارش شد.

زهرا راستگو افزود: تا کنون بیشترین بارش با ۹۰ میلیمتر در روستای لمبدان شهرستان دیر به ثبت رسیده است، در روستای محمود احمدی (تنگستان) نیز ۸۳، بردستان (دیر) ۶۰ میلیمتر، دوراهک(دیر) ۳۱، اهرم (تنگستان) ۲۰، طلحه (دشتستان) ۱۵ میلیمتر و بردخون (دیر) ۱۰ میلیمتر بارش گزارش شده است.

او عنوان کرد: بارش‌ها به لحاظ مکانی پراکنده و نقطه‌ای بوده و به لحاظ مدت بارش هم مداوم نبوده و مدت زمان کمی باریده اما شدت زیادی داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به بارش باران در جم، دشتستان و عسلویه، ادامه داد: از حدود ساعت ۱۵ هم باران شدیدی در شهرستان دشتی مرز فارس و بوشهر آغاز شده است و ادامه دارد.

راستگو بیان کرد: دیروز بعدازظهر هم شاهد بارش‌های این سامانه بودیم و در مناطقی از دیر، عسلویه، کنگان، دشتی و ارتفاعات دشتستان و حتی تنگستان بارش‌های رگباری بوده، اما بارندگی خارج از نقاط ایستگاهی رخ داده و میزان آن ثبت نشده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی و مرکزی استان همچنان ادامه دارد و انتظار داریم این سامانه تا فردا در استان فعال باشد.

بارندگی در نقاط مختلف بوشهر ادامه دارد

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر که در جاده‌های باران زده در حال بررسی مشکلات احتمالی بود در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بارندگی تا کنون مشکلی ایجاد نکرده و فقط در برخی مکان‌ها به طور موقت آبگرفتگی کوتاهی رخ داده است.

جهانگیر دهقانی افزود: اکنون در شهرستان دیر بارندگی خاصی نداریم اما قطعی برق موقتی اتفاق افتاده که علت آن مشخص نیست و نیروها در حال برطرف کردن مشکل هستند.

او عنوان کرد: اکنون در تنگستان، عسلویه، دشتی و دشتستان شاهد بارش باران هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر تاکید کرد: با توجه به پیش بینی‌ها، نیروهای امدادی در آماده باش هستند تا اگر مشکلی پیش آید وارد میدان شوند.

بارش باران و راه افتادن سیلاب در بوشکان دشتستان:

تصویری کوتاه از باران و رعدوبرق:

بارش باران در جم:

آبگرفتگی ناشی از باران در بردستان دیر:

قطعی برق دیر و کنگان برطرف شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: قطعی برق ناشی از بارندگی و رعدوبرق که در دیر و کنگان رخ داه بود برطرف شد.

جهانگیر دهقانی افزود: به جز شهرستان‌های دیلم و گناوه هشت شهرستان دیگر استان بوشهر امروز شاهد بارندگی بودند.

او ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارندگی، معابر در نقاط مختلف دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر بیان کرد: آبگرفتگی آبنمای مسیر شنبه به درویشی در شهرستان دشتی برطرف شده و این راه باز شده است.

دهقانی عنوان کرد: تا کنون گزارشی از خسارت بارندگی اعلام نشده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.