سامانه ناپایدار جوی همچنان در بوشهر فعال است

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: فعالیت سامانه‌های ناپایدار جوی موسمی امروز و فردا نیز در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا هم به سبب فعالیت سامانه‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور، در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان، همراه با افزایش ابر‌های هَمرَفتی، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

او افزود:  در این مدت احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد، ادامه داد: جهت وزش باد امروز جنوب غربی تا جنوب و جنوب شرقی و فردا گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. البته امروز در مناطق جنوبی و شرقی هنگام وقوع ناپایداری سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.

سالاری عنوان کرد: ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود که امروز در سواحل جنوبی و مرکزی در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی از ۱۵۰ سانتیمتر بیشتر خواهد شد.

او گفت: در شبانه روز گذشته نیمی از ۱۲ ایستگاه هواشناسی در استان با ثبت دمای ۴۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط بوده‌اند. بر این اساس اهرم، برازجان، بوشهر، خورموج، عسلویه و کنگان دیروز هم‌دما بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


به گفته  این کارشناس، جمعه گرم‌ترین شهرهای استان اهرم و خورموج بودند با ۴۵ درجه سلسیوس که اطلاعات ثبت شده نشان می‌دهد دیروز دمای گرم‌ترین نقاط استان ۵ درجه کاهش یافته است.

سالاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۳۱ بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۲۱، مد دوم ساعت ۱۵:۱۰ و جزر دوم دریا ساعت ۲۱:۵۴ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.