ضرورت افزایش مشارکت مردمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان گفت: مردم پایه بودن برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مسئله امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسام محسن انصاری نیا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان  ضمن بیان اینکه حفظ ارزش‌های نظام اسلامی مهم‌ترین معروفات است و مسئله حجاب و عفاف از مصادیق ان است گفت :  تذکر لسانی حداقل وظیفه است و مسئله اقامه حجاب و عفاف در بعدی از فرهنگ دچار اختلال و ضعف است .

او اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث در امر به معروف و نهی از منکر حجاب است که اولین گام در آن ارتکاب و گام بعد اشاعه است که بمنظور الگو سازی در ساختار اجتماعی است که باید در این راستا تلاش شود و گام سوم اقامه است که این امور گاهی فردی، اجتماعی و یا تاریخی است.

حجت الاسلام انصاری نیا افزود: ستاد امر به معروف استان با تغییر رویکرد به سمت مطالبه گری از مسئولان حرکت کرده است و افراد متخصص در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه موظف هستند با توجه به اشرافی که به موضوعات تخصصی خود دارند در مباحث مطالبه گری فعالیت کنند.

او ضمن اشاره به شکل گیری تشکل‌های تخصصی در ۵۵ موضوع در استان گفت: باید ۳ تن از اساتید دانشگاه‌ها در هر تشکل عضو شوند و پس از ۵ مرحله آموزش می‌توانند، فعالیت خود را آغاز کنند تا با تجمیع ظرفیت نهاد‌ها مشکلات حل شود

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار