بسته اخبار انتظامی ۲۶تیرماه؛

کشف ۶۹میلیارد کالای قاچاق/زمین خواری میلیاردی درکرمان

بابسته اخبار انتظامی امروز ۲۶تیر ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دربسته اخبار پلیس امروز می‌خوانیم.

کشف ۶۹ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای یک طرح ضربتی در حوزه مبارزه هدفمند با قاچاق کالا گفت: در این طرح ۳ روزه از قاچاق و ورود غیرمجاز ۶۹ میلیارد ریال انواع کالا جلوگیری شد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: طی ایام میانی اولین ماه تابستان و در راستای مبارزه هدفمند با قاچاق کالا یک طرح ضربتی بر اساس تحقیقات قبلی و بررسی‌های میدانی تخلفات اقتصادی با محوریت پلیس امنیت اقتصادی استان به مدت ۳ روز به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح با تلاش بی وقفه همکارانمان در حوزه کنترل تردد‌های جاده‌ای و واکاوی فعالیت‌های پنهان و آشکار مخلان امنیت اقتصادی، انواع فرآورده‌های نفتی، دخانی، لوازم یدکی خودرو، پوشاک، احشام، ماینر، کالا‌های اساسی و برخی اقلام خوراکی و مصرفی دیگر کشف شد که کارشناسان امر ارزش آن‌ها را بیش از ۶۹ میلیارد ریال تعین کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره توقیف ۴۷ دستگاه خودرو، دستگیری ۷۷ متهم و متخلف و تشکیل ۷۶ فقره پرونده در رابطه با این کشفیات تصریح کرد: اساسا اجرای این طرح در فصل گرم سال و در شرایط خاص ناشی از بیماری کرونا به سبب احتمال افزایش زمینه‌های شیوع این بیماری یک ضرورت بود که بحمدالله دستاورد‌های خوبی به ویژه در حوزه کشف مواد غذایی و دام به همراه داشت و به صورت هدفمندی نیز استمرار می‌یابد.

زمین خواری ۱۸ میلیاردی در کرمان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان از دستگیری ۳ متهم که ۷۵۰ مترمربع زمین از اراضی دولتی را به صورت غیر قانونی تصرف کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با پیگیری‌های تخصصی از تصرف غیرقانونی یک قطعه زمین دولتی به مساحت ۷۵۰ متر مربع در محدوده شهرک "الله آباد" کرمان مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: با انجام تحقیقات بعدی مشخص شد، ۳ نفر اقدام به سندسازی و تصرف غیرقانونی این زمین کرده اند تا به تدریج با افزایش قیمت نسبت به فروش آن اقدام کنند که در این رابطه ماموران با پیگیری‌های بعدی هر ۳ نفر را شناسایی و آنان را ضمن هماهنگی قضائی در چند نقطه از شهر کرمان دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این زمین که متعلق به شهرداری بود را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کردند گفت: متهمان مرتبط با این زمین خواری با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند که رسیدگی به چند مورد مشابه در محدوده همین نقطه از شهر کرمان و دیگر نقاط نیز در دست انجام است.

پلمب ۱۴۰ کارگاه ضایعاتی متخلف و کشف ۱۴۳ فقره سرقت در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از پلمب ۱۴۰ کارگاه ضایعاتی متخلف و دخیل در امر خرید و فروش اموال مسروقه و کشف ۱۴۳ فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: ارتقاء امنیت اجتماعی به عنوان وظیفه اصلی پلیس و مطالبه جدی و به حق شهروندان با اجرای طرح‌های عملیاتی در حال پیگیری است.

او با اشاره به اجرای بیش از ده‌ها طرح از ابتدای سال تاکنون افزود: در راستای برخورد با وقوع سرقت‌های خرد طرح اخیر ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس با محوریت مقابله جدی با کارگاه‌های ضایعاتی دخیل در امر خرید و فروش اموال مسروقه به مدت ۴ روز در شهرستان کرمان اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در تشریح دستاورد‌های این طرح خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح از ۲۴۳ کارگاه ضایعاتی در سطح شهرستان کرمان بازدید به عمل آمد که در نهایت ۱۴۰ واحد از این کارگاه‌ها پلمب و ۱۵ کارگاه متخلف نیز جمع آوری شد.

او ادامه داد: در همین رابطه ۴۹ سارق و ۱۸ مالخر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ پورامینایی با تقدیر و تشکر از نگاه حمایتی مردم و مسئولان نسبت به موضوع نظم و امنیت، اضافه کرد: پلیس کرمان با همکاری مردم، سازمان‌ها و حمایت دستگاه قضائی مصمم به برخورد قاطعانه با مجرمان و قانون شکنان است.

درگیری تکاوران پلیس با کاروان موتوری قاچاقچی مسلح

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر استان از درگیری ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ شهرستان"بم" با کاروان موتوری قاچاقچیان مسلح و کشف ۱۷۶ کیلو حشیش در این عملیات خبر داد.

سرهنگ مهدی توسنگ گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ شهرستان"بم" با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای عبور از حاشیه کوه‌های "کفوتی" این شهرستان مطلع و با همکاری چند تیم از دیگر یگان‌های تکاوری استان در چند نقطه از این منطقه کوهستانی و صعب العبور مستقر شدند.

او افزود: یک تیم از ماموران مستقر در عمق کویر این منطقه در ساعات میانی روز و در اوج گرمای هوا با یک کاروان موتوری روبه رو شدند که سرنیشنان این موتورسیکلت‌ها به سمت ماموران تیراندازی و در مواجهه با آتش پر حجم تکاوران از طریق نقاط صعب العبور از محل فرار کردند.

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر استان، تصریح کرد: ماموران پلیس در پاکسازی این منطقه موفق شدند از یک دستگاه موتورسیکلت بر جای مانده از قاچاقچیان ۱۷۶ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش کشف کنند که پایش منطقه و ردزنی مسیر عبور قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.