سفر جنجالی باخ به هیروشیما انجام شد

رئیس کمیته بین المللی المپیک با وجود مخالفت‌ها و اعتراضات گسترده، امروز (جمعه) به هیروشیما سفر کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک با وجود تمام اعتراضات، امروز (جمعه) طبق برنامه به هیروشیما، شهری که در جنگ جهانی دوم توسط آمریکا بمباران اتمی شد، سفر کرد.

از لحظه اعلام تاریخ سفر توماس باخ به هیروشیما اعتراضات و انتقادات گسترده‌ای علیه این سفر مطرح شد. در یک مورد ۷۰ هزار نفر با امضای طومار اینترنتی (پتیشن) خواستار لغو این سفر شدند و حتی یک گروه مدنی هم شکایتی را علیه باخ به مقامات دولت محلی هیروشیما ارائه کردند.

باخ در هیروشیما هم با اعتراض ده‌ها نفر از مردم مواجه شد. هرچند معترضان از رئیس کمیته بین المللی المپیک دور نگه داشته شده بودند، اما آن‌ها با در دست داشتن پلاکارد‌ها و سر دادن شعار‌هایی خواستار برگشت باخ به کشورش و لغو بازی‌های المپیک توکیو شدند.گروه‌های مدنی هیروشیما هدف از این سفر را سیاسی قلمداد کردند.

توماس باخ در این سفر از پارک یادمان صلح هیروشیما دیدن کرد و با اهدای تاج گل به کشته شدگان بمباران اتمی سال ۱۹۴۵ ادای احترام کرد.

خبرگزاری کیودو گزارش داد مردم هیروشیما با باخ همان رفتاری را کردند که در گذشته با رهبران کشور‌های جهان از جمله باراک اوباما داشتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار