درخواست باخ از نخست وزیر ژاپن برای برگزاری المپیک توکیو با حضور هواداران

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در دیدار با نخست وزیر ژاپن از او خواست اجازه حضور تماشاگران در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را صادر کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در دیدار با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن از او درخواست کرد در صورت بهبود شرایط کرونایی این کشور، اجازه حضور تماشاگران در محل های برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را صادر کند.

یک مقام دولتی فاش کرد که باخ در دیدار روز چهارشنبه خود با سوگا این درخواست را مطرح کرده است.

نخست وزیر ژاپن در پاسخ به درخواست باخ گفت اگر تغییرات چشمگیری در وضعیت موجود حاصل شود، برگزارکنندگان و دولت امکان حضور هواداران در بازی ها را بررسی خواهند کرد.

بازی های المپیک ۲۰۲۰ که از روز ۲۳ جولای آغاز خواهند شد به خاطر شیوع افزایش موارد ابتلا به کرونا در ژاپن و اعلام حالت اضطراری چهارم از سوی دولت این کشور ، عمدتاً پشت درهای بسته برگزار می شوند.

روز گذشته و در فاصله ۸ روز به آغاز مراسم افتتاحیه بازی های المپیک، ۱۳۰۸ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در توکیو گزارش شده که بالاترین میزان ابتلا در ۶ ماه گذشته بوده است.

از زمان ورود ورزشکاران به ژاپن حداقل ۵ نفر به کرونا مبتلا شده اند. چند تیم نیز به دلیل موارد کرونایی مجبور به ماندن در قرنطینه شده اند.

در بازی های المپیک توکیو قرار است ۲۶ مسابقه با حضور تماشاگران برگزار شود، این بازی ها در خارج از پایتخت از جمله در ساپورو و فوکوشیما برگزار خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار