اوکراین: مذاکره با آلمان بی‌نتیجه است

مشاور امنیت ملی اوکراین دیدار و گفتگو های نخست وزیر این کشور با صدر اعظم آلمان را بی نتیجه خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مشاور امنیت ملی دولت اوکراین صدر اعظم آلمان را به خیانت نسبت به کی‌یف متهم کرد و سفر اخیر زلنسکی به آلمان  و مذاکرات صورت گرفته با صدراعظم آن کشور را بی‌نتیجه خواند.

اولکسی آرستوویچ، مشاور امنیت ملی دولت ولودیمیر زلنسکی، نخست وزیر اوکراین در مصاحبه با شبکه خبری اوکرینا ۲۴ اعلام کرد: نه تنها سفر اخیر زلنسکی به آلمان بلکه سفرهای بعدی او نیز به این کشور و دیدار و گفتگو  با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

او افزود : گفتگو‌های ۱۲ ژوئیه نتیجه‌ای نداشت زیرا خانم مرکل پس از هفت سال کشاکش درباره بسیاری از موضوعات، در نهایت به نفع روسیه به منافع اوکراین خیانت کرد.

به گفته آرستوویچ، زلنسکی نتوانست درباره بسیاری از موضوعات از جمله خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ و یا حل و فصل اختلافات در شرق اوکراین، مرکل را راضی و یا قانع کند.

زلنسکی پس از مذاکرات ۱۲ ژوئیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: با مرکل نظرات مختلفی درباره خط لوله نورد استریم ۲ داریم اما من  از مذاکرات چهار ساعته راضی هستم.

در جریان سفر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به آمریکا و دیدار او با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور سخنگوی کاخ سفید گفت: ما انتظار داریم رئیس جمهور بایدن در دیدار خود با صدر اعظم مرکل درباره پروژه ژئوپلیتیک روسیه فقط نگرانی‌های قدیمی را مطرح کند و انتظار نمی‌رود هیچ اظهارات رسمی در خصوص پروژه نورد استریم ۲ یا نتایج آن در این زمینه صورت بگیرد.

پروژه نورد استریم ۲ شامل ساخت خط لوله گاز با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب سالانه از سواحل روسیه و از طریق دریای بالتیک به آلمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار