الحاق شناور لایروب مکران ۲ به ناوگان دریایی بندر امام خمینی (ره)

شناور لایروب مکران ٢ با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی به ناوگان تجهیزات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) پیوست.

عادل دریس مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) درگفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  اهواز، گفت: در آیینی به صورت ارتباط تصویری و با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، فرمان بهره‌برداری از شناور لایروب مکران ٢ صادر شد.

او افزود: شناور لایروب مکران ٢ که با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی به ناوگان تجهیزات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) پیوسته، از نوع مخزن‌دار است و گنجایش ۴ هزار متر مکعب دارد و همچنین در عملیات‌های لایروبی قدرت مانور بالایی خواهد داشت.

دریس در تشریح ویژگی‌های لایروب مکران ٢ اظهار داشت: لایروب یاد شده به طول ٨۶ متر، وزن ٢ هزار و ٨٠٠ تن از ۶ متر و نیم آبخور برخوردار است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) همچنین در خصوص مزیت‌های بهره‌گیری از این عضو جدید ناوگان دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: این شناور با برخورداری از تجهیزات مدرن ناوبری و مخابراتی و قدرت بالای عملیاتی، نقش مهمی را در انجام مأموریت‌های لایروبی با هدف حفظ عمق مفید اسکله‌ها و آبراه‌ها ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.