بهره برداری از ۴ باب انبار نگهداری کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۴ باب انبار مکانیزه به ظرفیت ۶٧۶ هزار تن در بندرامام خمینی (ره) آماده بهره برداری شد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،

ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال احداث و تکمیل ۴ باب انبار مکانیزه نگهداری کالا‌های اساسی به مساحت ٢٨ هزار و ٢٠٠ متر مربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بیش از ۶٧٠ هزار تن به ظرفیت مجتمع بندری امام خمینی (ره) افزوده شد.

او با اشاره به اتمام و تکمیل احداث مجموعه ۴ باب انبار مکانیزه و سرپوشیده با کاربری نگهداری و ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی در این مجتمع بزرگ بندری افزود: با مشارکت بخش خصوصی توانمند در توسعه روساخت‌های بندری، به منظور ایجاد و رونق بیشتر فعالیت‌های بازرگانی در حوزه زنجیره تأمین کالا، چهار باب انبار سرپوشیده و مجهز به ارزش ٢۶۵ میلیارد ریال احداث شده و به بهره‌برداری رسید.

دریس بیان کرد: این چهار باب انبار که از جنس سازه‌های دیوار بتنی و سقف فلزی است، ظرفیت ذخیره‌سازی و نگهداری ۶٧۶ هزار و ٧٠٠ تن انواع کالا‌های اساسی را دارد که با بهره‌گیری از آنان فرآیند تخلیه این نوع از کالا از کشتی سرعت یافته و زمینه مساعد نگهداری کالا‌های اساسی در شرایط ایمن و مطلوب و کاهش میزان اتلاف آن بیش از پیش فراهم می‌شود.

دیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) یادآور می‌شود که بندرامام خمینی (ره) به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کشور با ظرفیت ۵۵ میلیون تن در سال نقش مهمی در زنجیره تامین کالا ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار