ناظر گمرکات خوزستان خبر داد؛

ترخیص کالا‌های رسوب شده در کمتر از ۲ ماه/ کامیون ها به بندر امام خمینی می آیند

ناظر گمرکات خوزستان از نتیجه بخش بودن پیگیری ها برای خروج فوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان به انجام تشریفات قانونی برای خروج فوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت:مدت زمان رسوب کالاهای اساسی در این بندر متعادل می‌شود.

بلوطی میرزا با بیان اینکه رسوب کالاهای اساسی در بندر امام ناشی از کمبود کامیون حمل بار است، اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده ۲۰درصد به ظرفیت کامیون‌ها در بندر امام افزوده شده و تعداد کامیون ها در این بندر به ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کمتر از ۲ ماه رسوب کالای اساسی در بندرامام خمینی(ره) متعادل خواهد شد، افزود: کمبود کامیون به دلیل برداشت محصول در مناطق مرکزی کشور، شرایط آب و هوایی و شرایط رقابتی بخش خصوصی و بخش دولتی است که البته تا حدودی مشکل برطرف شده است.

بلوطی میرزا گفت: گمرک بندر امام خمینی آمادگی ۲۴ ساعته برای ترخیص کالاهای اساسی به منظور تسهیل در واردات کالاهای اساسی به کشور را دارد و هدف و دغدغه متولیان امر رساندن کالاهای اساسی و تامین دام به بازارهای هدف است.

وی به افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر استان خوزستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود:علی رغم تحریم ظالمانه شاهد رشد ۲۵۰درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر و سایر بنادر استان خوزستان هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۲:۰۱ ۲۲ تير ۱۴۰۰
اگر به جای مسئولین کنونی چوب و کنده درخت میگذاشتند همه چیز بسیار عالی تر اداره میشد و پیش میرفت.....