تشکیل بیش از ۳ هزار و ۱۰۷ فقره پرونده تخلف کالا و خدمات در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از تشکیل سه هزار و ۱۰۷ فقره پرونده تخلف صنفی در بخش کالا و خدمات طی سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال‌جاری سه هزار و ۱۰۷ فقره پرونده تخلف صنفی در بخش کالا و خدمات در استان تشکیل شده است افزود:  از این تعداد سه هزار و ۷۴ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

او با اشاره محکومیت ۱۰۰ میلیارد ریالی جزای نقدی صاحبان این پرونده‌ها عنوان کرد: گران فروشی با وصول ۸۳۷ فقره از بیشترین نوع تخلفات در پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان در بخش کالا و خدمات است.

اقوامی از محکومیت ۲۰ میلیارد ریالی گران فروشان در استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۸۳۷ فقره پرونده گران فروشی به تعزیرات حکومتی استان وارد و از این تعداد به ۸۲۲ فقره رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به محکومیت ۹۰ میلیارد ریالی جزای نقدی محکومان در بخش پرونده‌های قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: در سه ماهه سال جاری یک هزار و ۵۳۰ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

اقوامی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۵۰۳ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز رسیدگی و مختومه شد، عنوان کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به کشف البسه و لوازم الکتریکی قاچاق از یک دستگاه خودرو در مسیر خوی به ماکو گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خوی حین کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر خوی - ماکو به یک دستگاه خودرو مشکوک و پس از توقف در بازرسی از آن تعداد ۱۹۶۶ ثوب انواع البسه خارجی و ۳۳ عدد خازن الکتریکی را کشف و ضبط کردند.

اقوامی افزود: مراتب به تعزیرات حکومتی خوی ارسال شد و شعبه دوم ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مذکور پس از رسیدگی و عدم ارائه مدارک قانونی متهم را علاوه بر ضبط کالا‌های مکشوفه به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.