امکان‌سنجی احداث راه آهن سریع‌السیر ارومیه، تبریز و اردبیل

فرماندار ارومیه از امکان‌سنجی احداث راه آهن سریع‌السیر ارومیه، تبریز و اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول مقابلی فرماندار ارومیه در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان گفت: طرح مطالعه اتصال جاده شهید کلانتری به آزادراه زنجان - تبریز و همچنین طرح مطالعه احداث راه آهن سریع السیر ارومیه - تبریز - اردبیل از محل پل میانگذر دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دارد.

او  با اعلام اینکه این طرح‌های توسعه محور جزو طرح‌های مطالعاتی و اجرایی بودجه سال ۱۴۰۰ است، افزود: پس از انجام بررسی‌های فنی و مطالعات امکان سنجی و زیست‌محیطی، طرح‌های مذکور در صورت تأیید مهندسین مشاور می‌تواند جزو طرح‌های اجرایی آتی برای تامین اعتبار مورد پیگیری قرار گیرد.

مقابلی همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان، گفت: ارومیه از امکانات اعتباری متناسب با جمعیت برخوردار نبوده و مجبور هستیم برای ارتقای شاخص‌های توسعه شهرستان با اعتبارات محدود برنامه ریزی کنیم.

فرماندار ارومیه جدیت مدیران برای پیشبرد و اتمام پروژه‌ها را ضروری دانسته و افزود: اولویت تخصیص اعتبار، برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده و امید است با تخصیص به موقع اعتبارات، شاهد رشد شاخص‌های توسعه و عمران شهرستان باشیم.

او تاکید کرد: مدیران شهرستان اهتمام جدی تری نسبت به پیگیری جذب به موقع بودجه از دستگاه‌های استانی و ملی مربوطه خود نیز داشته باشند.

فرماندار ارومیه یکی از علل محرومیت برخی از مناطق شهرستان را توزیع نابرابر اعتبارات و منابع عنوان کرده و یادآور شد: ارومیه از محرومیت پنهان در مناطق حاشیه نشین رنج می‌برد و اگر در پی کمک به متوازن شدن مناطق هستیم، باید به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.