باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

هر رئیس‌جمهور کشورمان با کدام کار شاخص دولتش شناخته می‌شود؟

بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ انقلابی که تا کنون هشت رئیس جمهور به خود دیده است.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حالا بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ انقلابی تا کنون هشت رئیس جمهور به خود دیده است، روسایی با شعار‌ها و برنامه‌ها و دغدغه‌های گوناگون برای کشور که در ادامه به هریک از این دغدغه‌ها و برنامه‌ها می‌پردازیم.

جنگ تحمیلی مهم‌ترین دغدغه دولت محمدعلی رجایی 

شهید رجایی در روزهای نخست دولت خود با حضرت امام خمینی (ره) دیدار و در مورد اعضای کابینه با ایشان به مشورت پرداخت و در پایان این دیدار طی یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری پارس گفت که اعضای کابینه نزدیک به هم هستند و می‌توان عبارت یک دست را برای آن‌ها به کار برد. او افزود که این کابینه‌ی مورد اطمینان و امیدواری من است و هرگز ناامید نخواهم شد و تنها گلوله می‌تواند مرا از کاری که شروع کرده‌ام باز دارد این کابینه کابینه افراد نیست، بلکه کابینه مردم است».

صادق نوروزی از مشاوران شهید رجایی درباره خصائص او گفته است: «آقای رجایی خیلی اهل مشورت بود؛ چه در طول چند ماهی که ایشان به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس اول راه یافتند و چه در زمان وزرات و نخست‌وزیری‌شان از گروه‌ها و افراد خاص و از جمله سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و انجمن اسلامی و معلمان و... می‌خواستند تا نظر خود را در رابطه با مسائل سیاسی و اجرایی کشور در جلساتی که با حضور نمایندگان این انجمن‌ها و گروه‌ها و خودشان تشکیل می‌شد به او ارائه کنند».

نگاهی به کارنامه هریک از روسای جمهور کشورمان

بخشی از راهکار های محمدعلی رجایی برای به حداقل رساندن آسیب‌های جنگ به این شرح بود: تدارکات و پشتیبانی، اقدامات ستادی، بودجه‌ نظامی، تأمین اعتبارات و هزینه ها، مقابله و رفع عوارض و پیامد‌های منفی جنگ مثل بیکاری، اسکان آوارگان و مهاجرین و رسیدگی به مشکلات و مسائل گوناگون آن ها، جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی به جبهه‌های جنگ، مسائل مربوط به بازسازی و نو‌سازی مناطق جنگ زده، سیاست خارجی جنگ ، تشکیل حساب ۸۸۸ دولت برای کمک به جنگ زدگان و  تشکیل ستاد بسیج اقتصادی کشور.

پس از شهادت محمدعلی رجایی (دومین رئیس جمهوری اسلامی ایران) شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و نیز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اتفاق آرا و علیرغم مخالفت حضرت آیت الله خامنه ای، ایشان را به عنوان نامزد ریاست جمهوری انتخاب کردند و امام خمینی که سابقاً با تصدی روحانیون برای ریاست جمهوری موافق نبودند با نامزدی ایشان موافقت کردند.

ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای و دوران تثبیت نظام 

پس از شهادت شهید رجایی، انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۶۰ برگزار شد و رهبر معظم انقلاب با کسب ۹۵ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد. ایشان معتقد بودند که جمهوری اسلامی، نظام و انقلاب متعلق به مردم بوده و باید از ریزترین جزئیات آگاه باشند؛ رسیدگی به معیشت مردم مهم‌ترین دغدغه ایشان بود که حضور بدون غیبت در جلسات شورای اقتصادی آن زمان گواهی مطلوب برای این امر است.

جواد منصوری سفیر کشورمان در چین در گفت‌وگویی به تثبیت جمهوری اسلامی در دوره ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و گفته است: تا شهریور و مهر سال ۶۰ وضعیت بسیار بی‌ثباتی داشتیم که با ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای و به واسطه اقدام‌هایی که از سوی ایشان انجام شد، دوران ریاست‌جمهوری ایشان دوره تثبیت نظام نام گرفت.

او در ادامه تصریح کرده است که عملکرد مجلس، نهادهای انقلابی و قوه قضائیه نیز در این ۴ سال فوق‌العاده بود، به گونه‌ای که آن زمان یکی از رسانه‌های آمریکایی نوشت «هیچ گاه تصور نمی‌کردیم یک روحانی بتواند جمهوری اسلامی را در این وضعیت مدیریت کند.»

نگاهی به کارنامه هریک از روسای جمهور کشورمان

سفیر پیشین ایران در چین درباره دوره دوم ریاست جمهوری ایشان نیز این گونه توضیح داده که زمانی که به انتخابات جدید رسیدیم، به دلیل اینکه آیت‌الله خامنه‌ای عملکرد و دستاورد خوبی داشتند، برخی نظرشان این بود که انتخابات برگزار نشود و ایشان مجدد انتخاب شوند که امام خمینی (ره) زیر بار نرفتند.

از جمله اقدامات بسیار مهمی که حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای توجه ویژه‌ای به آن داشتند شکل‌دهی به سیاست خارجی متناسب با آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران بود؛ خود ایشان درباره این مهم فرموده بودند که « من در این مدت ۱۸۵ جلسه با شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان سیاسی خارجی داشتم و حدود هزار و سیصد نامه و پیام به سران کشور‌ها و رؤسای جمهور در این مدت فرستادم.»

از جمله سفر‌های مهم ایشان در زمینه روابط بین کشورها سفر ایشان به کره شمالی بود که مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت. حاج احمد آقا خمینی (ره) در این زمینه گفته بودند که امام مشتاقانه این سفر را از سیمای جمهوری اسلامی ایران پی می‌گرفتند. از آن منظره دیدار از «کره» ، استقبال مردم و با سخنرانی ها و مذاکرات خود در آن سفر، خیلی جالب بود و امام گفته بودند(الحق ایشان شایستگی رهبری را دارند). 

همانطور که جواد منصوری بیان کرده است با توجه به تجربه مشکلات و اختلاف نظرهای مقام معظم رهبری با برخی از اعضای هیئت دولت ایشان مایل نبود که بار دیگر در کرسی ریاست جمهوری بنشینند، اما  امام خمینی (ره) آن را تکلیف شرعی ایشان دانستند.

نگاهی به کارنامه هریک از روسای جمهور کشورمان

حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشورمان دربره اقدامات مهم مقام معظم رهبری در دوران دوم ریاست جمهوری گفته است که در دوره دوم ریاست‌جمهوری رهبر معظم انقلاب، سه اتفاق مهم افتاد. یکی سفر ایشان در سال ۶۸ به چین بود که معتقد هستم قرارداد با چین باید آن زمان امضا می‌شد،۴۰ سال دیر شده است. دیگری حضور ایشان در سازمان ملل در سال ۶۶ و سخنرانی بسیار جالبشان بود، به گونه‌ای که سفیرمان در کوبا می‌گفت: نطق مقام معظم رهبری را چند بار خواندم.

وی در ادامه تاکید کرده است که  نکته سوم موضوع متجاوز شناخته شدن صدام در قطعنامه است که اگر این اقدام انجام نمی‌شد، مسیر تاریخی کشور عوض می‌شد و دنیا از ما غرامت می‌گرفت. مهم‌ترین دستاوردی که از اول انقلاب در عرصه‌های سیاسی داشتیم، اثبات متجاوز بودن صدام بود که در دوره ریاست‌جمهوری مقام معظم رهبری انجام شد.

ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دولت سازندگی 

مرحوم هاشمی هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا  سال ۱۳۷۶ عهده دار ریاست جمهوری کشورمان بود و مهم ترین دغدغه‌های دولتش  بازسازی کشور بعد از جنگ هشت ساله بود که ویرانه‌های زیادی را بر جای گذاشته بود و از همین رو نیز بعدها از دولت او به عنوان دولت سازندگی نام برده می شد.

محمدرضا باهنر نماینده اسبق مجلس درباره دوران ریاست جمهوری هاشمی گفته است که  در دوران سازندگی با درآمد نفتی که آن زمان که در سال به ۶ میلیارد دلار می‌رسید، اسکله‌ها و پالایشگاه‌ها و مناطق جنگی پنج استان بازسازی شد. از سویی عقب ماندگی‌های دوران طاغوت هم زیاد بود. آن زمان پس از هشت سال توانستیم خرابی‌های زمان جنگ، کشتی‌ها و بنادر و ... را احیا کنیم. طی دوران سازندگی در کشور کارهای بسیار زیادی انجام شد.

نگاهی به کارنامه هریک از روسای جمهور کشورمان

ابوالقاسم حکیمی‌پور استاد دانشگاه درباره سیاست های مرحوم هاشمی در زمان ریاست جمهوری گفته که آقای هاشمی معتقد بود باید دروازه‌های مملکت باز شود، به همین منظور در آن سال ها موضوع اقتصاد آزاد مطرح شد که این امر به‌طور کامل با اقتصاد اسلامی در تناقض بود. به‌گفته این اقتصاددان در حالی در سال‌های بعد از جنگ با روی کار آمدن هاشمی رفسنجانی سیاست‌های اقتصادی از ریاضت اقتصادی به سیاست اقتصاد آزاد تغییر کرد که در ژاپن بعد از جنگ جهانی‌ دوم کماکان سیاست‌های ریاضت اقتصادی ادامه پیدا کرد تا بنیه اقتصاد قوی شود؛ در ایران هم باید سیاست‌های ریاضت اقتصادی زمان جنگ ادامه پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه در زمان آقای هاشمی رفسنجانی تبلیغات برای افزایش تقاضای کل جامعه افزایش یافته بود افزوده است تا قبل از وی دروازه‌های مملکت به‌روی کالای غیرضرور بسته شده بود، اما با روی کار آمدن آقای هاشمی کالای ایرانی قدرت رقابت خود را با کالای مشابه خارجی نداشت؛ به همین منظور صنایع و کارخانه‌ها یک‌به‌یک ورشکسته شدند.

سید محمد خاتمی و گفت و گوی تمدن ها 

۲ خرداد ۱۳۷۶ رئیس دولت اصلاحات بر سر کار آمد و خود را به عنوان انعکاس صدایی تازه در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد. او که مهم ترین شعار خود را گفت و گوی تمدن ها می دانست  در حوزه سیاست خارجی به وزارت خارجه ۱۶ ساله علی اکبر ولایتی خاتمه داد و کمال خرازی را به عنوان وزیر جدید امور خارجه معرفی کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر پیشین ایران در مکزیک در این باره گفته است که « در دولت آقای خاتمی سیاست خارجی ما قدری تغییر کرد. نوعی علاقه ویژه و افراطی به داشتن روابط با غرب و اعتماد به غربی‌ها و تلاش برای رسیدن به تعامل با کشورهای غربی مشاهده شد. این سیاست باعث شد تا کشور دچار آسیب شود و ما شاهد بدعهدی طرف اروپایی بعد از توافقات بودیم.»

نگاهی به کارنامه هریک از روسای جمهور کشورمان

رئیس دولت اصلاحات در آغاز کارش در سال ۷۶ اقتصاد کشور را اقتصادی بیمار توصیف کرده بود، چرا که معتقد بود وابسته کردن اقتصاد کشور به نفت اشتباه است و یک اقتصاد تک محصولی را رقم زده است. خاتمی طی سال‌های ریاست جمهوری‌اش گام‌هایی را در مسیر تنوع‌‌سازی اقتصادی برداشت و تکیه بیشتری به تولیدات صنعتی، به ویژه گسترش صنایع گاز و پتروشیمی از طریق سرمایه‌گذاری خارجی کرد. اگرچه تنوع‌سازی و خروج از اقتصاد تک محصولی در آن سال‌ها اتفاق نیفتاد و اقتصاد همچنان وابستگی زیادی به نفت داشت اما قدم‌هایی در مسیرتنوع‌بخشی به اقتصاد برداشته شد.

البته منتقدان دولت اصلاحات تقریبا همان اشکالاتی را که به دولت سازندگی وارد می‌دانستند به دولت اصلاحات هم می‌گرفتند و برنامه‌های اقتصاد آزاد و فرآیند خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها در آن دوران را ناکام تلقی می‌کردند.

عدالت و دولت محمود احمدی نژاد

 ۱۲ مرداد ۱۳۸۴ محمود احمدی نژاد که شهردار تهران بود به عنوان ششمین رئیس جمهور ایران وارد پاستور شد؛ شعار او آوردن پول نفت بر سر سفره مردم و تحول اقتصادی بود، احداث بنگاه‌های زود بازده، طرح مسکن مهر، طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و صندوق مهر امام رضا جزو اقدامات مهم دولت احمدی نژاد محسوب می‌شود.

خود او در روزهای پایانی دولتش با بیان اینکه این دولت قانونمندترین دولت تاریخ ایران بود گفته است که در دوره اخیر هیچ گاه در بحث قانون از خط قرمز عبور نکردیم؛ چرا که دولت خود را در این زمینه برای پاسداری از قانون مسئول می‌داند، ما هیچ وقت حتی از خط ویژه به دلیل احترام به قانون عبور نکردیم.

نگاهی به کارنامه هریک از روسای جمهور کشورمان

محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم درباره دولت احمدی نژاد گفته است که در دولت اول احمدی نژاد در حوزه سازندگی و رسیدگی به مردم و سرکشی به استان ها، سفرهای استانی، قناعت دولت، جلوگیری از اشرافی گری، شکستن حلقه های مدیریتی و باند بازی که در طول سال های خاص ایجاد شده بود، خرد کردن باندهای سیاسی و اقتصادی که در بدنه دولت لانه کرده بودند، کوتاه شدن دست عده ای از بیت المال، جوان گرایی، پاک‌دستی مدیران و رشد علمی اقدامات موفقی صورت گرفت اما در دولت دوم حاشیه هایی به سراغ دولت آمد.

حسن روحانی و دولتی با رنگ برجام

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سال  ۱۳۹۲ و با استناد به شعار تدبیر و امید توانست به پاستور راه یابد. او گفته بود که مسائل و مصائب ایران به‌ویژه در حوزه اقتصادی عمدتا به‌ واسطه سوءمدیریت‌های دولت وقت رخ‌ داده است. روحانی مدعی بود اگر وی به پاستور راه یابد، برنامه‌هایی برای مقاطع ۱۰۰ روزه، یک‌ساله و چهارساله درنظر گرفته‌ایم که مردم ایران به همان یارانه ۴۵ هزار تومانی هم نیاز نداشته باشند. وی گرچه توانست با تحمیل رکود سنگین به اقتصاد ایران و همچنین تزریق فیزیکی مقادیر قابل‌ توجهی ارز به بازار، تا حدودی جلوی افزایش نرخ ارز و همچنین تورم را در دولت یازدهم گرفت. در نهایت در دوره دوم نیز نامزد پُست ریاست‌جمهوری شد؛ اما این‌بار وضعیت فرق می‌کرد و آن‌طورکه وی پیش‌بینی کرد و وعده داد، روزگار بر وفق مراد وی نشد.
 
نگاهی به کارنامه هریک از روسای جمهور کشورمان
شاید مهم‌ترین اقدام دولت روحانی را بتوان برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام دانست که البته موافقان و مخالفان بسیاری را همراه خود داشته است. علیرضا شیرانی معاون سابق اداری – مالی بانک مرکزی بدترین اقدامات دولت یازدهم را بالا بردن سطح انتظارات مردم، عدم استفاده از نظرات اقتصاددانان کشور، عدم چاره جویی جدی برای رکود اقتصادی، بالا بردن نرخ بیکاری، شکاف طبقاتی، عدم توزیع صحیح منابع بانکی بین واحد‌های مولد، عدم قطع یارانه‌های گروه‌های پردرآمد و بی نیاز و عدم انسجام لازم تیم اقتصادی دولت عنوان کرد.

عیسی چمبر فعال اصلاح طلب در این باره گفته است: ما می‌خواستیم کشور به وسیله برجام بتواند در یک فضای با ثبات‌تر وضعیت اقتصادی بهتری هم داشته باشد، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد، ناگفته نماند که تمام این موضوع هم به دولت بازنگشته و نمی‌توان آن را ذیل عملکرد دولت ارزیابی کرد؛ بلکه بخش زیادی از آن به بدعهدی ترامپ بازمی‌گردد، اما آنچه که به دولت بازمی‌گردد این است که در مواجهه با مردم صادقانه برخورد کند.

دولت سید ابراهیم رئیسی، دولت سیزدهم

و حالا این روزها دولت رئیسی یعنی هشتمین رئیس جمهور در جمهوری اسلامی در حالی بر سر کار می‌آید که به نقل از علی‌اکبر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی میراث دار یک بدهی  ۱۰۰ هزار میلیاردی و کسری شدید بودجه است.

سیدکمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در پاسخ به این سوال ما که پرسیدیم مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم چیست؟ گفته که مهم‌ترین اولویت اقتصادی دولت آقای رئیسی این است که مدیران مناسبی را برای هیات دولت و هم بخش‌های اقتصادی نظیر وزارت اقتصاد، بانک مرکزی ، وزارت صمت، وزارت کار، وزارت تعاون و سایر نهادهایی که جنبه اقتصادی دارند انتخاب کند.

نگاهی به کارنامه هریک از روسای جمهور کشورمان

الهام امین زاده مشاور حقوقی دولت یازدهم هم فرد دیگری بود که در پاسخ به ما به شعار سال اشاره کرد و گفت که رفع موانع کسب و کار و تولید و صادرات باید در دستور کار سریع دولت قرار بگیرد؛ این موانع می‌تواند اعم از موانع حقوقی و قانونی باشد و راه‌حل مشکلاتی که فعالان اقتصادی رو در روی خود دارند.

 حال باید دید که در پایان چهار سال از دولت حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی که با شعار رفع فساد بر روی کار آمد و البته با مشکلات بسیاری نیز رو به روست چگونه یاد خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
فقط دولت روحانی چون چند تا همشهری داشتیم دودل بودند خودشون را بکشند یا میشه امید داشت بهتر میشد که با خفت زندگی نکنند صدرصد به نتیجه خودکشی رسیدند خودکشی کردند همه خانواده فرزند داشتند افسوس مردم خوبی داریم فقط دولت مردان حرف حرف . دلم میسوزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ارزانی در زمان ریاست جمهوری خاتمی و هاشمی وگرانی در زمان احمد نزاد و روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بی سر د صدا، آب زاینده رود را به یزد انتقال داد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
یزیدی مگه؟ بیا شیراز آب بردار ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
دولت روحانی به بی تدبیری و ناکارآمدی مشهوره نه برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مانباید ناحق حرف بزنیم همه دولت‌ها هم کارهای خوب و شایسته داشتند وهم کوتاهی های دارند به هر حال باران هم که رحمت خداست وقتی می بارد عده ای خوشحال میشوند عده ای ناراحت بنابراین ما خودمان را با گفتن این حرفها گنهکار نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چون به او رای دادم حق انتقاد دارم شاخص اقای روحانی دورنگی با ملت تاروزاخرهمه وهمه باید مواظب هراتفاقی بود اما اقای احمدی نژاد کم ظرفیتی درقدرت اما اقای هاشمی اشرافی گری طرفدار امپریالیسم اقای خاتمی باسلاح ایرانی ازغرب دفاع میکردغربگرای کامل اقای خامنه ای محافظ قسم خورده راه امام خمینی رجایی ساده زیست وپیرو خط امام بنی صدر یک خاءن تمام عیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سلام
روحانی رو باید " صاحب کلید بیخود" نام گذاری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
آقاى روحانی باعدم صداقت وتدبیربیشترین خسارات رابه اکثریت اقشاروکشورزده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
امام علی علیه السلام:

فَيُريكُمْ كَيْفَ عَدْلُ السّيرَةِ وَ يُحْيى مَيِّتَ الْكِتابِ وَ السُّنَةِ؛

[مهدی عجل الله فرجه] شيوه عدالت را به شما نشان مى ‏دهد و احكام از بين رفته كتاب و سنّت را زنده سازد.

نهج البلاغه، خطبه ۱۳۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
فقط شهید رجای و دکتر محمود کبیر و مردمی نژاد خادم بزرگ ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
دوپهلو صحبت نکنیم...!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
گذر زمان فراموشی میاره...
Armenia
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
فقط دولت اخر جالبه با کلید اومد با 100تاقفل رفت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
این هشت سال ریاست آقای روحانی رو هم باید بچسبونیم به 129 سال حکومت قاجار ؛ مخصوصا که به اون سالهای پایانی قاجار که هیچ تفاوتی با اون سالها نداشت ؛ بلکه بدتر هم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
رییس جمهوری که در بین مردم بود و هست و با مردم عامی و عادی معاشرت دارد ، احمدی نژاد است .
با مردم متواضع و مهربان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ولی فراموش نکن روحیه دیکتاتور مآبانه داشت
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۱:۴۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
تمام بدبختی ها ازدولت احمدی نژاد شروع شد هفت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل وکاغذ پاره خواندنش توسط محمودکبیر.دزدی سه هزار میلیاردی.بگم بگم.وهیچ وقت هم نگفت همین بگم بگم عده ای روپرو ونترس کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
روحانی با شاه کلیدی که هیچ قفلی را باز نکرد شناخته می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
باید رییس جمهورهای قبلی بیایند در مورد مشکلاتی که دولتهای قبل از خودشان در جامعه درست کردند وآنها با آن مشکلات گزیبان گیر بودند برای مردم اطلاع رسانی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
Saman
۲۳:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خواری و ذلتی که دوره ی روحانی برای کشور داشت دوره ی قاجار نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
فقط احمدی نژاد به مابدبخت بیچاره ها رسیده
خداکنه رییسی هم مثل اون به مابرسه
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
درود بر رجایی و احمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
۱-دولت ها مادر خرج هستند
اگر پول نفت باشه تقسیم میکنند
اگر نباشه هم که دیگه همه میدونید
۲-سیاست کلی رو هم یکی دیگه تعیین میکنه
حالا هر کی رییس جمهور بشه عملکردش وابسته به موارد بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
واقعا کسانیکه این حرفارو میزنند مثل تو هیچی توکلشون نیست همین بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مثل احمدی نژاد ایران عزیز و مردم ایران دیگه در خواب میبین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
رجائی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
فقط خاتمی .خاتمی 20سال پیش23میلیون رای اورد!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هر کدوم به نحوی خیانت های خودشونو کردن به این ملت مظلوم و صبور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
گل گفتی حقیقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تاریخ شهادت خواهد کرد که دولت احمدی نژاد یک سر و گردن بالاتر از تمامی دولت های گذشته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
لطفاً دولت حسن آقای روحانی رو با هیچیک از دولتهای قبلی و یا بعدی خود مقایسه نفرمایید. در واقع دولت ایشان در طول هشت سال در ظاهر بود اما در واقع نبود!!! بنابراین دولت ایشان بدلیل شکل و ماهیت اجرا و عمل و اثر، فقط با خود دولت ایشان قابل مقایسه است!!!!! که این هم از عجایب روزگار است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
چقدر این مطلب یکطرفه به نفع اصولگرا بود
Iran (Islamic Republic of)
حمدی
۱۷:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
لوله کشی اب زاینده رود به استان خود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مگه اب زاینده رود مال همون استان هست پس نفت هم مال استان های نفت خیز باشه معادن سنگ اهن هم باید مال همون استان ها محل معدن باشه این حرف شما معنیش این هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
وقتی سرزمین حاصلخیز خوزستان و رؤد کارون را می بینی ومردم این استان با کمبود آب مواجهند یا مردم بلوچستان و سیستان و کمبود آب لوله کشی و گاز و امکانت زندگی مواجهند ووقتی با این همه زمین ومعدن موادغذایی از خارج می آید ومردم در زیر خط فقرند به این نتیجه میرسیم که دولتها کار نکردن بلکه کیف کردن ولی ملت در حد توان کار کرده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خدایی تنها کسیگه مردم در دولتش راحت بودن احمدی نزاد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
حسن=کلید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
این مطالب چقدر آشناست تاریخ تکرار می شود حدود 150سال قبل هم یکی آمد اقداماتی انجام داد که او را کشتند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دکتر احمدی نژاد یگانه حامی مستضعفان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
البته احمدی نژاد سال 1384 نه 1400
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بجز شهید رجایی // همگی در برابر حل نکردن مشکلات مردم بهانه هایی از قبیل جنگ و باز سازی بعد از جنگ // سردارهای شرمندگی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اگر رجایی شهید نمی شد احتمالا در مورد او هم همینطور قضاوت می کردید.
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۱۱:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
شهید رجائی وحضرت آقا کجا یه مشت لیبرال و کدخداپرست کجا؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
واقعا بیسواد و بی شناسنامه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کاربر محترم ناشناس 16:24:همینکه ایشان از این دو شهید بزرگوار(یکی شان شهید شده و دیگری شهید زنده است) دفاع می کنند معلوم است از من و شما خیلی باسوادتر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اگه کل روسای جمهور دنیا رو جمع کنید ، خدماتشون به اندازه حسن روحانی نمیشه

واقعا خدمت بزرگی به بشریت کرد
همه تو رفاه و آسایش زندگی میکنند و هیچ گونه مشکلی نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
P.H.D
۱۰:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تصویری که برای تیتر انتخاب کردید رو خیلی می پسندم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
من حسن روحانی رو با کلیدش میشناسم باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خواهشا تصحیحش کنید روحانی با دولتی سرشار از بد بختی دورویی نیرنگ ریا حرف مفت الکی وعده های پوچ ودروغ دولتی باسالهای سخت البته برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عشق چون باشد عاشق و معشوق یکیست
Iran (Islamic Republic of)
میثم مهرابی
۱۰:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دکتر محمود احمدی نژاد بهترین دولت ادوار گذشته بودن الخصصو در بحث کارگری و کارمندی که با تبدیل وضعیت دست پیمانکاران رو قطع کرد و همینطور در بحث محرومین خوب عمل کردن
میثم مهرابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آره با پارتی و بدون زحمت بهت حال داده
از اسم تبدیل وضعیت چندشم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
داداش حتما نون خور احمدی جونت بودیا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
من حاضرم گرسنه باشم کف کشورم
ولی از جیب مردمم چیزی کش نرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هركي يه كاري كرد روحاني هيچ كاري نكرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آدم باید انصاف داشته باشه 8تا رئیس جمهور رو دیدیم،آقای رئیسی را نمی دانم چه پیش خواهد آمد ولی بهترین دوران حیات سیاسی واقتصادی ایران دراین 40سال زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی بود با نفت 8دلاری کشور اداره شد انصافا پاکترین وسالمترین دولتهای بعد از انقلاب بود(به استثنای دولت آقای خامنه ای که همراه با وجود پر برکت امام خمینی بود).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
جناب انصاف!!!!!!بدترین دوره دوره خاتمی بود.راکدشدن کارها میخواستی تورم داشته باشه؟؟!!! تو دوران همین بابا که تمام سابقه ش کتابداری!!!مجلس بود ما شدیم محور شرارت بحث های فرهنگی و... بماند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
از سال 76 تا 84 رئیس جمهور ایران خاتمی بود
دلار از 260 تومان به 900 تومان رسید یعنی تورم بیشتر از زمان احمدی نژاد
پروژه های سد سازی تعطیل شد و وزارتخانه بسیار کار آمد جهاد سازندگی که حلال مشکلات روستاییان بود نابود شد
در زمان او تقریبا هیچ کارخانه مهمی ساخته نشد اما بجایش دوبی با پول ایران آباد شد
در زمان او قانون ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند لغو شد و به واسطه آن هزاران شرکت ورشکست شدند
در زمان او مذاکرات پاریس انجام شد که امضاهای داده شده در این مذاکرات پایه تحریم های زمان احمدی نژاد شد
و در نهایت دو قطبی سازی کاذب از زمان او در ایران رواج یافت
قدرت پلیس در زمان او کاهش یافت و مجرمان برای اولین بار بعد از انقلاب جرات عرض اندام پیدا کردند
بی بند و باری ها هم از همین زمان شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بچه جان اولا این بابا نه بلکه آقای سید محمد خاتمی ثانیا شما که یادت نمیاد ولی هرچه بدبختی تو این چند سال گذشته کشیدیم به خاطر سیاستهای اشتباه دوران بعد از آقای خاتمی بوده به خصوص دوران بگم بگم وکاغذ پاره ها سازمان ملل و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دولت خاتمی 40 میلیارد دلار بدهی خارجی داشت . که دولت احمدی نژاد آنرا تسویه کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سال 1377 یک آپارتمان قدیمی پایین شهر شیراز با 20 سال ساخت خریدم 5.5 میلیون تومان سال 1384 آنرا فروختم 30 میلیون تومان . یعنی 5.5 برابر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سال ۹۲ تا۱۴۰۰ ازبدترین وتلخ ترین سالهای عمرم بود کاش روحانی سالها قبل ازسیاست حذف میشد وخدمتگذارمردم نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دربین این ها فقط این احمدی نژاد بی سواد با مکاری و ریاکاری وارد سیاست شد و نه تنها عدالت بلکه ظلم و خیانت را در ایران به ودیعه گذاشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خیلی بی انصافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
مطمئناً شما به روحانی رای داده بودید!
India
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
امثال شما با این افکار غلط و غیر واقعی به روحانی بها دادند و نتیجه اش شد مملکت امروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دولت روحانی با پوچی شناخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آره تقصیر ترامپ بود!!! زبون دنیا بلدها نمیدونستند نباید معاهده ای رو امضا کنند که یکی مثل ترامپ نتونه هواش کنه؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کار شاخص رفسنجانی ی یک تومان از بیت‌المال مال را خرج سازندگی کشور می کرد در قبال هر یک تومان صد هزار تومان می دزدیدن دستاورد شاخص خاتمی افزایش معتاد وبی بند باری به اضافه ادامه راه رفسنجانی دستاورد احمدی‌نژاد تمام در آمد کشور را خرج آبادانی ورفاه مردم می کرد ومبارزه با دزدان بیت المال که عین سرطان از اول انقلاب در انقلاب امام خمینی نفوذ کردن واز زمان رفسنجانی عود کرد وپیشرفته ولاعلاج شد که با ورود احمدی‌نژاد کمی درمان شد ولی با ورود حسن روحانی مارمورک های زمان رفسنجانی و خاتمی که دیگر اژدها شده بودن با شدت بخشیدن به دزدی هایشان وخیانت تمام دستاورد هشت ساله احمدی‌نژاد را هم با خاک یکسان کردن ونظام جمهوری اسلامی را تا مرز شورش مردم وسرنگونی پیش بردن دستاوردهای شاخص دولت های نظام بعد از جنگ تحمیلی همین است بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
در زمان آقای احمدی نژاد یک گارگر معمولی کارخانه با همان حقوق توانست صاحب خونه بشه، در اون دوران تمامی اطرافیان صاحب خونه شدند، به واسطه طرح مسکن مهر خیلی ها مشغول به کار شدند، از گچ کار و بنا تا سیم کش و لوله کش، راننده و کارگر، همه امید به آینده رو احساس می کردیم
برای ما که هیچ وسیله ی نقلیه نداشتیم سهمیه بندی بنزین معنی نداشت ولی کم کم با کاهش ترافیک به طور محسوس فواید این طرح دیدیم و از فواید دیگه این طرح کاهش مصرف بنزین به مقدار 10 میلیون بشکه و خودکفایی در پالایش بنزین بود
خیلی ها در اون دوران فقط با همین یارانه 45 تومنی گذران زندگی می کردند بخصوص روستاهایی که دچار کم آبی شده بودند زلزله زده ها حاشیه نشین ها .......
رشد علمی و تسلیحاتی کشور، بیشتر چرخه ی تولید سوخت هسته ای در دوران ایشون ساخته شد، اولین بار تونستیم موشک به فضا پرتاپ کنیم و بعد موجود زنده
بیشتر شهرهای موشکی در دوران ایشون ساخته شد که شمشیر تیزی به روی هر دشمنیست که به خاک این کشور نگاهی داشته باشه
با سفرهای استانی خیلی از کارخانجاتی که در دوران قبلی ورشکست شده بودند به چرخه تولید برگشتند، در کل این سفرها امیدی بود برای مردم که کشور ایران تنها تهران و پالایشگاه و نفت کش نیست
ولی دوره دوم آقای احمدی نژاد خیلی ها کارشکنی کردند کالاهای اساسی به طور کامل احتکار کردند
کسانی که مدعی بودند مسکن مهر ضعیف ساخته شده و در زلزله کرمانشاه خراب شده اگه راست میگفتند میرفتند اون خرابی هارو درست می کردند ساخت خونه پیش کش
فکر می کنم از نظر تئوری هم مردم ایران فهمیدند که میشه با مدیریت صحیح داخلی خیلی کارها کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
احسنت به این مطتالبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دولت روحانی مادر تمام بدبختی های ماست دیگه همه چیز برای جوانان رویا شده ماشین ، خونه،...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام .
برجام تا ابد بی فرجام .
و شهادت سردار دلها سلیمانی و فخری زاده دستاورد بسیار بددولت روحانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
Yjc الحق که طرفدار روحانی هستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
Yjc. ... از کارکنان صدا وسیما است .. اگر برخلاف دولت بنویسه بودجه صداو سیماراکم میکنه. ،قبلا. هم اینکار رو کرده
Germany
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
شما کاربر جدید yjc هستی اتفاقا برعکس هست تو این چندسال وای جی سی حتی یکبار هم از دولت حمایت نکرد اگه نظرها رو بخونی هرکی به روحانی سنگ زد منتشر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
به نظر من غیر از رجایی وخامنه ای بقیه زمینه ساز فرهنگ غرب در ایران بودند بعضی ها باملایمت بعضی دیگر با عوام فریبی و اخرین انها بدون کوچکترین کاری برای جامعه فقط وقت خود را به بهانه یاهمدستی با بیگانگان صرف تحریمها کردند ولی کارهای داخلی هم فقط خراشیدن پوست درخت تنومند انقلاب بودیک ضعیف کردن قانونها که اصل ان زن است یکی از سران امریکا نتیجه نداشتن فعالیتهایشان را بودن خانواده اعلا م کردوبه این نتیجه رسیده اند که فقط میشود ازاحساسات زن برای پاشیدن خانواده کمک گرفت مخصوصا دخترها وهمینطور دست نشانده غربیها درافغانستان به این موضوع را مطرح میکنددراینده رییس جمهور افغانستان زن میباشداین یک محرکی برای اینده ماست مابایستی بالاترین جایگاه درجهان را داشته باشیم الان درفضای مجازی میشود دید خیلی کسانی که بامنو تو همکاری میکنند وحتی صحنه سازی میکنندپشتیبان داخلی دارند انشاءالله بایاری پروردگار این انسانهای دو جداره از صدا وسیما بوسیله شرکتهای خصوصی وتا محیطهای کارگری نفوذ کرده اند شناسایی میشوند ودست مخبرین خاءن کوتاه می گردد پنجاه درصد رشد را بدست اورده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
و صد البته احمدی نژاد پاکدست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
چرا ننوشتی شهید رجائی وحضرت آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
فقطو فقط شهید رجایی و احمدی نژاد مردمدار بودند و بس
البته احمدی نژاد امیرکبیر ثانی ایران هم بود چرا که در دوره ایشان ایران به اقتدار و عظمت رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
روحانی وقتی اومد تا تونست به احمدی نژاد بد و بیراه گفت و سعی کرد تمام طرح های احمدی نژاد از بین ببره از کارت سوخت بگیر تا طرح مسکن مهر اما بعدش مجبور شد تمام طرح ها برگردونه از مسکن مهر بگیر که با اسم مسکن ملی برگشت تا یارانه معیشتی و کارت سوخت ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ای کاش شهید رجایی می تونست 8 سال رئیس جمهور باشه (لعنت به قاتلانش). ایشان و رهبر می تونستند کشور رو سریع و مطلوب هدایت کنند و شاید الان وضعیت خیلی بهتری داشتیم.
لعنت به ترورهایی که انجام شد و بهترین های این کشور رو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
میثم مهرابی
۰۹:۰۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دستاورد های دولت احمدی نژاد فراتراز شنیده ها و دیده های ما هست.دولت بهار کاری کرد که ثروتمندان ایران دچار ناامیدی شده بودند چرا چونکه نمیتوانستن هرروز و هرماه و هرسال پول خود را چند برابر کنند دولت احمدی نژاد دید باز و وسیعی رو برای جامعه ی کارگزری و کارمندی داشت و تبدیل وضعیت های اداری ایشون باعث شد خیلی از پیمانکارا دیگه نتونن حق کارگر رو بخورن و متاسفانه بعد از دوره ی ایشون پیمانکار نمیزاره کارگر به حق قانونی خودش برسه.درود بر شرف دکتر احمدی نژاد و آرزوی توفیق روز افزون و عاقبت بخیری .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۰۹:۰۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دوران روحانی دوران پسا کرونا
دورانی که به استناد منابع خارجی و با وجود شدید ترین تحریم های تاریخ و کرونا تنها کشوری که سرمایه دارهای میلیاردیش 2/5 برابر شد این بود ، اونهم به لطف شیخ حسن
این یعنی فقر تر شدن و له شدن قشر ضعیف جامعه ، اتفاقی که در هیچ کجای دنیا نیفتاد و تکرار نشد
خدا............... کنه روحانی
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۹:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بهترین دولت آقای احمدی نژاد
بدترین دولت روحانی
انشااله حاج آقای رئیسی ادامه دار دولت احمدی نژاد باشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۸:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بدترین دولت اصلاح طلب ها می باشند که فقط ازجیب مردم کسری بودجه خودشان را جبران می کنند
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۰۸:۵۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
شاخصه دولت وحانی : دروغگویی و گند زدن به زندگی مردم و اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
درود بر احمدی نژاد فقید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هر کسی کاری انجام داده مال زمان خودش هست ودر آن زمان ذوب شد ولی آقای احمدی نژاد واقعا نشان داد که دلش با محرومان بود و نشانه اش هم یارانه ای وساخت خانه های که به راحتی در اختیار مردم قرار داد و اگر دولتها برنامه خوبی وبا لج ولج بازی برخورد نمی کردند تا نسلها ادامه داشت.ودولت هم خودش را خیلی به در و دیوار کوبید تا مثل آن انجام دهد ویا ازبین ببرد.کلام آخر هر کسی کار خطایی بکند اگر سر به راه باشد می توانند با نصیحت او را به راه بیاورند مخصوصا کسی که نشان داده که چقدر واسه مملکت مایه گذاشته واز خودش چیزهایی به یادگار دارد نه اینکه با یک خطا از حسادت وناجوانمردی بگویند تو دیگر کافر شده ای وبه درد نمی خوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آقای هاشمی رفسنجانی با زندگی اشرافیگری برای خود و اطرافیانش و همچنین بنا نهادن تبعیض و اختلاف طبقاتی در جامعه در عین حالی که بسیار سختگیر بودن در مورد آزادی . به عنوان مثال در زمانی که هاشمی رفسنجانی رئیس‌ جمهور بودند و به عبارتی همه کاره ی مملکت بودن و علاوه بر قوه ی مجریه ، قوه ی مقننه و قضاییه هم تو مُشت هاشمی رفسنجانی بود ، کسی حق نداشت ریش خودش رو با تیغ بزنه. سوی حق نداشت پیراهن آستین کوتاه بپوشه. کسی حق نداشت شلوار لی بپوشه. البته این سختگیریها بیشتر در بین کارمندان و بخصوص آموزش و پرورش اعمال میشد. خانم معلمی حق نداشت مانتوی رنگی بپوشه و کسی حق نداشت که .... واگر چنین میکردند سروکارشان با کرام الکاتبین و در نهایت اخراج از اداره میشد. هاشمی رفسنجانی با این شیوه رفتار شناخته شده است. خاتمی هم با ولنگاری که در جامعه به اسم آزادی آورد. روحانی هم با اون افتضاحی که به اقتصاد و مملکت سر مردم آورد و اون اختلاس هزاران میلیاردی که از بورس کرد و دروغهای مکرر که به مردم گفت و احمدی نژاد هم با مسکن مهری که ساخت . اینها با اینگونه رفتارها شناخته شده هستند.
-
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
واقعا دمش گرم الان خوبه حجاب زن نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
وسطی ها موفق تر بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
شاخص ها موقعی اثرگذاره که پشتوانش ریل گذاری قرس و محکمی با قوانین صحیح پشتش باشه وگرنه با هر رفت و آمدی ممکن فرو بریزد که آیدیش میشود هزینه و خسارت به مملکت و مردم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
روحانی رو اشتباه اومدین.اگه نظرسنجی کنین متوجه میشین مردم ایران در دوران حکومت روحانی دقیقا3دسته شدند.دسته اول کسانی که سرمایه داربودن و با افزایش 500درصدی تورم سرمایشون5برابر شده که شاکر روحانی هستن.دسته دوم کسانی که تا تونستن از بی برنامگی کشور جیبشون رو با اختلاس و ربا و دادوستد مخفی تا ده نسل آینده پرکردند که این دسته بیشتر شاکر روحانی هستن.دسته سوم که99درصد مردم رو تشکیل میده کسانی هستن که با اوضاعی که این آقا از روی بی تدبیری در تمامی زمینه ها بوجود آورده محتاج حتی ی ی ی ی ی ی ی نون شب هستن.در حقیقت نفرین99 درصد مردم پشت سر این آقا و خاندانشه.صدالبته نفرین بر روی امثال این حضرات منفی عمل میکنه و گردنشون روز به روز کلفت و کلفت تر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۰۸:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام رئیس جمهور رجایی وباهنر که درد مردم می فهمید وبرای مردم کار می کرد ودنبال مال وآقا زاده پروری نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کار به بقیه ندارم ولی روحانی به روی زیاد و دروغ شهره جهانی داره
France
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
فقط و فقط درود بر احمدی نژاد برای برخی هم فقط به زور دستاورد نویسی کردید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
طرح اسکان عشایر توسط هاشمی رفسنجانی رقم خورد طرحی که علاوه بر حاشیه نشینی و ایجاد شهرک های جدید در برخی استان ها ،باعث بدبختی عشایر و جوانان عشایر و بیکاری و.. و همچنین ناامنی و حاشیه نشینی و شاغل های کاذب در شهرها شد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۰۹:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
طرح شوراها رو هم خاتمی اورد که گند زد به شهر ها و روستا ها و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تنها چیزی که تو ذهن من مونده اینه که ۱۶ سال از بهترین سالهای زندگیم نابود شد…۱۶ سال منحوس اخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هاشمی، فقط خاندان خودش رو ساخت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بدترین دولت روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
و خاتمی و هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خاتمی لعنتی
آخرین اخبار