قدیری ابیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توقع مردم از درآمدهای نفتی هزار برابر واقعیت است/ مردم و دولت هر دو در حل مشکلات نقش دارند

فعال سیاسی اصولگرا درباره مهم‌ترین چالش‌های پیش روی دولت آینده توضیحاتی ارائه داد.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهم‌ترین دغدغه‌های دولت آینده بیان کرد: آقای روحانی مدعی بود که خزانه خالی تحویل گرفته است، اما نه تنها خزانه را خالی تحویل آقای رئیسی نداده، بلکه با بدهی بسیار بالایی تحویل او خواهد داد و به بیانی دیگر زمین سوخته تحویل دولت بعد خواهد شد و این یکی از چالش‌های بزرگ دولت سیزدهم است؛ این در حالی است که مردم توقع دارند که در فاصله کوتاهی مشکلات برطرف شود.

او ادامه داد: چالش دیگری که سید ابراهیم رئیسی با آن مواجه خواهد بود که البته کل کشور با آن مواجه است، تصور غلط مردم از درآمد‌های کشور به خصوص درآمد نفتی کشور است. مردم ده‌ها، صد‌ها و هزاران برابر بیشتر از واقعیت از درآمد‌های کشور توقع دارند. این در حالی است که یک سال صادرات نفت یک شهروند قطری پیش از تحریم برابر با ۱۳۵ سال یک شهروند ایرانی است و یا یک سال صادرات یک اماراتی برابر با ۴۲ سال صادرات یک ایرانی در شرایط قبل از تحریم است.

قدیری ابیانه توضیح داد: لازم است که این نگاه را اصلاح کنیم، زیرا مردم بر این باور هستند که حکومت می‌تواند و باید نیاز‌های مردم را تامین کند، در حالی که در دنیا مردم می‌دانند که باید هزینه‌های دولت را تامین کنند؛ البته دولت نباید مصرف‌کننده باشد و اختلاس و دزدی در آن جایی داشته باشد که متاسفانه در این دولت فراوان شاهد آن بودیم.

فعال سیاسی اصولگرا درباره وظیفه دولت سیزدهم هم بیان کرد: اگر آقای رئیسی موفق شود تا کابینه خوب و درستکاری را تشکیل دهد کمک بزرگی به اصلاح وضعیت خواهد شد، اما مردم هم صاحب نقش هستند. اینکه ساعات مفید کاری شان چقدر باشد، از اصراف پرهیز کنند، وجدان کاری شان بالا باشد و ترجیحشان مصرف کالا‌های داخلی به نسبت خارجی باشد که همه این‌ها در اصلاح امور موثر است. اما اگر مردم نقش خود را درست ایفا نکنند حضرت امام علی (ع ) هم که روی کار باشد نمی تواند به اهداف مورد نظر برسد، کمااینکه نهج البلاغه پر از گلایه از مردم زمان خود است که به وظیفه خود عمل نکردند؛ بنابراین هم عملکرد دولت بسیار مهم است و هم عملکرد مردم؛ که این دو در کنار هم باعث خواهد شد مشکلات را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اصلا مقصر اصلی همه مشکلات کشور مردم هستند و سوءمدیریت هیچ نقشی در به وجود اومدن اوضاع کنونی نداره!!!
Iran (Islamic Republic of)
الف
۲۰:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مردم؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
به اندازه یک چهارم جیب بچه ها تون به مردم توجه کنید قضیه حله
درضمن شما این وضعیت را با سیاست های غلط برای مردم درست کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
عجب....خدایا ما را از دست این مسعولین بی عرضه نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
توقع زیادی نداریم // همونقدی که به فلسطینیها و لبنانی ها میدید // به ما هم بدید // توقع زیادههههههههه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
قیمت نفت بالا رفته خیری ندیدیم پایین اومد خیری ندیدیم چون ورودی سمت ملت همیشه یک اندازه است و سمت آقایان فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
توقع مردم زیاد نیست منتهی پول نفت یه قسمتش تو جیب دلال هاست یه قسمت هنگفتش تو جیب کارکنان و مسئولین نفت ،بقیه ش هم دکل دزدها و اختلاس کن ها و...
دیگه اب باریکه ای میمونه برای بقیه و آبادی کشور عزیز و غریب م
آخرین اخبار