خرید و فروش ملک در همدان بازیچه دست ویروسی به نام کرونا

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همدان گفت: هم اکنون به علت افزایش بی رویه قیمت مسکن با کاهش ۹۰ درصدی خرید و فروش ملک مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، این روزها کرونا برای خود می تازد و شاید خبر ندارد هم جان را می گیرد و هم باعث از بین رفتن تعادل در بازارها شده است. اما این میان افزایش چشمگیر قیمت مسکن باعث نوعی رکود شده و گویا دیگر میلی به خرید و فروش ملک دیده نمی شود. 

ابراهیم‌جمالی، رئیس‌اتحادیه مشاوران املاک همدان با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا درباره تمدید قرارداد اجاره مستأجران، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مستأجران می‌توانند یک سال دیگر قرارداد خود را تمدید کنند و مالکان باید ۱۵ درصد به هزینه قرار داد قبلی خود اضافه کنند و هم اکنون به علت افزایش بی رویه قیمت مسکن با کاهش ۹۰ درصدی خرید و فروش ملک مواجه هستیم.

او با اشاره به جزئیات مصوبه ستاد ملی‌کرونا، افزود: مالکان اجازه ندارند تا یک سال برای مستأجران حکم تخلیه بگیرند بلکه می‌توانند با افزایش ۱۵ درصدی به مبلغ قرار داد قبلی، قرارداد خود را تمدید کنند و هرگونه افزایش بیش از ۱۵ درصد تخلف است و  به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود و درصورت مشاهده  با آن برخورد خواهیم کرد.

جمالی درمورد پیگیری تخلفات، گفت: گشت‌های نظارتی اتحادیه مشاوران املاک و واحد بازرسی اتاق‌اصناف هر روزه در سراسر شهر به نظارت خود ادامه داده و با هرگونه تخلفی برخورد می‌کنند.

او با اشاره به مهاجرت معکوس از شهر به روستا به دلیل افزایش قیمت اجاره مسکن در شهر، افزود: به‌ طورقطع با افزایش اجاره بهای مسکن عده‌ای از مردم ناچار به این هستند که محل زندگی خود را به محلات پایین‌تر برده و مردمی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند ممکن است به روستا مهاجرت کنند، اما متأسفانه آمار دقیقی در این باره در دست نداریم و این موضوع مستلزم تحقیقات گسترده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.