حصار‌های امنیتی اطراف کنگره آمریکا پس از شش ماه برداشته شد

حصار‌های امنیتی که از زمان حمله به ساختمان اصلی کنگره آمریکا در آشوب‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ به اطراف آن کشیده بود، بالاخره بعد از ۶ ماه برداشته شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا که در اوایل سال جاری میلادی برگزار شد، عده‌ای از طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا در اعتراض به نتایج اعلامی به خیابان‌ها ریختند و بعد از شدت گرفتن این تظاهرات گروهی که گفته می‌شود با هدایت مستقیم دونالد ترامپ مدیریت می‌شدند به ساختمان اصلی کنگره حمله ور شدند که در پی آن، وضعیت امنیتی فوق العاده و حالت جنگی در پایتخت آمریکا اعلام شد.

حالا پس از گذشت حدود ۶ ماه از این اتفاق حصارکشی‌های بتونی اطراف ساختمان کنگره به دستور مقامات امنیتی واشنگتن برداشته شد.

به دنبال بیانیه هیئت پلیس پایتخت آمریکا مبنی بر عادی شدن شرایط پس از گذشت ماه‌ها از حادثه حمله به ساختمان کنگره، روز گذشته پلیس‌های امنیتی اقدام به جمع آوری بلوک‌های سیمانی در مرکز آمریکا کردند.

به دستور رئیس پلیس پایتخت آمریکا، نیرو‌های پلیس به دنبال کاهش تدابیر امنیتی در پایتخت موظفند در روز‌های آینده به گشت زنی‌های خود در مناطق مختلف ادامه دهند و هرگونه مورد مشکوکی را گزارش کنند.

در ماه گذشته میلادی، نمایندگان مجلس آمریکا یک لایحه امنیتی به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد دلار را برای تقویت امنیت در پایتخت آمریکا به تصویب رساندند؛ مصوبه‌ای که با مخالفت شدید سناتور‌ها به ویژه جمهوری خواهان مواجه شد.

مقامات آمریکایی مدعی شدند که دیگر اجازه نمی‌دهند پایتخت این کشور وارد شرایط جنگی شود.

رئیس پلیس واشنگتن در این باره گفت: تمامی آژانس‌های امنیتی در آمریکا به رصد و کنترل خود از تحولات اجتماعی با دقت ادامه می‌دهند و باید هرگونه اقدام مشکوکی را با سرعت گزارش دهند.

او ادامه داد: هر زمانی که لازم باشد نرده‌های امنیتی دوباره به اطراف ساختمان کنگره بر می‌گردند.

پلیس فدرال آمریکا تا به حال بیش از ۵۰۰ نفر را به جرم شرکت در آشوب‌های انتخاباتی آمریکا دستگیر و بسیاری از آن‌ها را محاکمه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار