هر ۱۵ سال یکبار سیارک منقرض کننده دایناسور‌ها به زمین برخورد می‌کند

دانشمندان اعلام کردند که سیارک‌های بزرگ بیش از آن چیزی که تصور میشد با زمین برخورد داشتند و مطالعات جدید نقش این برخورد‌ها را در سال‌های اولیه تکامل زمین نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ برخورد جدید سیارک‌های بزرگ بر روی زمین ممکن است ۱۰ برابر بیشتر از آنچه در گذشته تصور می‌شد، رخ داده باشد. تجزیه و تحلیل‌های جدید انجام شده توسط محققان در موسسه تحقیقات Southwest مستقر در ایالات متحده بیانگر این موضوع هستند. این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که سیارک‌های با اندازه شهر تا کوچکتر به طور متوسط ​​هر ۱۵ میلیون سال بین ۲.۵ میلیارد تا ۳.۵ میلیارد سال پیش به زمین برخورد می‌کردند.


بیشتر بخوانید


نقش سیارک‌ها در سال‌های ابتدایی تکامل زمین

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از طرف کنفرانس ژئوشیمی گلدشمیت، جایی که تحقیق ارائه شد، دانشمندان در حال تجزیه و تحلیل اثرات احتمالی برخورد‌های جدید بر روی زمین و روی اوایل تکامل حیات در این سیاره هستند. دانشمندان برای این تجزیه و تحلیل جدید، یک مدل شار برخورد را ایجاد کردند و آن را با یک مدل آماری از داده‌های لایه‌ای زمین مقایسه کردند که به طور گسترده‌ای در جامعه علمی پذیرفته شده است.

هر ۱۵ سال یکبار سیارک منقرض کننده دایناسور‌ها به زمین برخورد می‌ کند

دانشمندان با استفاده از این رویکرد دریافتند که مدل‌های فعلی برخورد سیارک‌ها در دوره اولیه تشکیل زمین به شدت تعداد برخورد‌های رخ داده را کمتر تخمین می‌زنند. داده‌های جدید حاکی از آن است که زمین احتمالاً توسط سیارکی به همان اندازه که دایناسور‌ها را از بین برده بود تقریباً هر ۱۵ میلیون سال یکبار مورد هدف قرار می‌گیرد.

سیارک‌های اولیه ممکن است زندگی را به زمین آورده باشند

تأثیر برخورد سیارک‌ها بر روی شیمی زمین طی میلیارد‌ها سال، قسمتی از تحقیقات است که می‌تواند نگاهی اجمالی به منشا حیات بر روی زمین داشته باشد. دکتر سیمون مارشی از انستیتوی تحقیقات Southwest در این باره گفت: "نتیجه‌ای که ما در حال بررسی آن هستیم این است که بفهمیم آیا این تأثیرات ممکن است بر تکامل اکسیژن جو تأثیر بگذارد یا خیر. "

مارچی ادامه داد: "ما متوجه شدیم که سطح اکسیژن در دوره برخورد‌های شدید به شدت در نوسان است. با توجه به اهمیت اکسیژن برای توسعه زمین و در واقع برای توسعه حیات، ارتباط احتمالی آن با این برخوردها، جذاب و شایسته بررسی بیشتر است که این موضوع مرحله بعدی کار ما است. "

هر ۱۵ سال یکبار سیارک منقرض کننده دایناسور‌ها به زمین برخورد می‌ کند

در اوایل سال جاری میلادی دانشمندان یافته‌های مأموریت Hayabusa-1 که توسط آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن (JAXA) انجام شده بود و نمونه‌ای از یک سیارک را در سال ۲۰۱۰ جمع آوری کرد و با خود به زمین آورد را منتشر کردند. مطالعه آن‌ها نشان داد که رایج‌ترین نوع سیارک‌هایی که به زمین می‌آیند، سیارک‌های نوع S هستند که می‌توانند حاوی اجزای خام ضروری برای توسعه حیات در زمین باشند.

چنین یافته‌هایی را می‌توان برای مطالعه سال‌های اولیه زمین استفاده کرد. اگرچه یافتن شواهد مستقیم از تأثیرات بسیار دور بسیار دشوار است، اما با این حال این تجزیه و تحلیل‌های جدید به این واقعیت اشاره دارد که سیارک‌ها برخورد‌های بسیار بیشتری در سال‌های اولیه شکل گیری زمین داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شاید یک روزی هم نوبت ما بشه البته در روز قیامت که بارها در کتاب های الهی به آن اشاره شده
آخرین اخبار