فردا ؛ همایش ملی نکوداشت آیت الله العظمی شاهرودی برگزار می شود

فردا شاهرود میزبان همایش ملی نکوداشت مرجع تقلید فقید شیعه مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد دبیر کنگره آیت‌الله الظعمی سید محمود حسینی شاهرودی گفت: نخستین همایش ملی ۱۷ تیرماه در شاهرود، دومین همایش ملی ۲۸ تیرماه در مشهد و کنگره اصلی روز چهارم مردادماه در قم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

نصیری فرد با بیان اینکه گروه چهار نفره‌ای از بهترین محققان حوزه علمیه قم مدت هشت ماه به طور شبانه روز تألیفات و آثار این عالم برجسته را جمع آوری کردند، افزود: تولیدات با سه هدف معرفی آثار این فقیه عالی مقام به نخبگان، دانشجویان و فرهیختگان، معرفی شخصیت ایشان به عموم مردم و معرفی این مرجعیت شیعه به قشر جوان است.

حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد گفت: برای نخستین بار ۱۳ عنوان کتاب در ۵۵ جلد که از این تعداد هفت عنوان از تالیفات آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی است به چاپ رسیده است.

نصیری فرد هدف از برپایی این کنگره را معرفی وی به مردم به ویژه قشر جوان خواند و افزود: ساخت ۲ مستند تلویزیونی که یکی برای عموم مردم و دیگری تخصصی است برای علمای حوزه‌های علمیه قم از زندگینامه این مرجع بزرگ شیعه انجام شده است.

او از نگارش کتاب رمانی به نام "گت آقا" از زندگینامه این مرجع عالیقدر خبر داد و گفت: این کتاب سیر کودکی تا رحلت آیت الله شاهرودی را شامل می‌شود که توسط یکی از بهترین رمان نویسان کشور برای جذب قشر جوان به نگارش در آمده است.

به گفته او، آیت الله حسینی شاهرودی از عبارت " گت آقا " برای علمای بزرگ استفاده می‌کرد که به همین منظور نام کتاب زندگی نامه وی نیز از این عبارت وام گرفته شده است.

نصیری فرد با اشاره به اینکه زندگینامه جامعی از ایشان توسط محققان حوزه علمیه قم طی هشت ماه گذشته تهیه شده است، ادامه داد: این زندگینامه در ۷۰۰ صفحه جمع آوری شده که از این مجموعه کتابی ۲۲۰ صفحه‌ای به صورت خلاصه نیز به نگارش در آمده است.

دبیر کنگره آیت‌الله شاهرودی با بیان اینکه زندگینامه این مرجع عالیقدر تبدیل به کتاب صوتی شده و بزودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: هزار و ۴۰۰ عکس وی از کشور‌های عراق، کویت، پاکستان و هندوستان جمع آوری شده که در کتاب عکس نوشت برای کنگره قم در دست تهیه است.

او با بیان اینکه ۱۰ نمایشنامه رادیویی از زندگینامه ایشان تولید شده است، افزود: در برگزاری این کنگره ۲ هدف دنبال می‌شود، یکی معرفی تولیدات علمی آیت الله شاهرودی و کتاب‌های نوشته شده پیرامون ایشان و دیگری شناساندن ایشان به جامعه به عنوان یک مرجع تقلید بین المللی است.

به گفته او، ۲ خانم هنرمند شاهرودی هم ۱۵ تصویر از این عالم بزرگ شیعه به صورت گرافیکی طراحی کردند که در آیین نکوداشت از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در روستای قلعه آقاعبدالله از توابع بخش بسطام به دنیا آمد، وی از مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم قمری و از شاگردان میرزای نائینی و آقا ضیاء عراقی بود. این مرجع تقلید شیعیان جهان ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ درگذشت و در حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار