کاهش ۲۵ درصدی حوادث گاز طبیعی در فارس

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: تعداد حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان فارس ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: با وجود گسترش شبکه‌های گازرسانی در استان و افزایش تعداد مشترکان گاز طبیعی در سال‌های اخیر، فرهنگ سازی و آموزش شهروندی موجب کاهش ۲۵ درصدی حوادث مرتبط با مشترکان گاز در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن شده است.

او افزود: در سال ۹۹ با وجود افزوده شدن ۷۰ هزار و ۵۷۸ متقاضی جدید به جمع مشترکان شرکت گاز طبیعی فارس، حوادث مرتبط با گاز شامل آتش سوزی ۳۰ درصد و حوادث منجر به فوت ۳۵ درصد کاهش داشته است.

حسینی تاکید کرد: باتوجه به آموزش همگانی انجام شده در استان، تهیه و نصب بیلبورد و فیکسچر در راستای فرهنگ سازی استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی و حضور به موقع ماموران امدادگر در مواقع نیاز، در مجموع کل حوادث مشترکان گاز طبیعی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۲۵ درصد کاهش داشته است.

او بیان کرد: پارسال ۴۰ حادثه آتش سوزی و انفجار و ۸ مورد حادثه گازگرفتگی به وقوع پیوست که متاسفانه بر اثر آن ۱۱ تن از مصرف کنندگان گاز طبیعی جان خود را از دست دادند.

حسینی با اشاره به این که سال‌ها است بازرسی و تأیید سیستم لوله‌کشی داخلی منازل برعهده سازمان نظام مهندسی گذاشته شده است، تصریح کرد: با این وجود شرکت گاز فارس به منظور افزایش ضریب ایمنی مشترکان، پیشرو در فرهنگ‌سازی مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در خصوص عمده‌ترین علل بروز حوادث، گفت: نشت گاز از شیر مصرف به دلیل نصب نبودن درپوش و بست، نشت گاز شیلنگ پوسیده و پاره، بیشترین علت حوادث ناشی از انفجار و آتش سوزی و همچنین استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد از نوع آکاردئونی و رعایت نکردن قطر مناسب دودکش از علل دیگر حوادث ناشی از گاز گرفتگی است.

او ادامه داد: امسال نیز آموزش همگانی، فعالیت‌های تبلیغی و پیشگیرانه‌ای با همکاری روابط عمومی از طریق رسانه ملی و استانی، جراید و نشر بروشور‌های تبلیغاتی ادامه دارد و تلاش می‌شود با آموزش و نظارت بیشتر، میزان حوادث ناشی از گاز طبیعی را باز هم کاهش دهیم.

شرکت گاز استان فارس در حال حاضر به بیش از یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۴۰ مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.