شهروندخبرنگار کرمانشاه ؛

وقتی کوه‌های «قزانچی» به زمین‌های هموار تبدیل می‌شود

بی‌توجهی به پدیده کوه‌خواری در روستای قزانچی استان کرمانشاه باعث گلایه ساکنان این منطقه شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌ها است، کوه‌خواری بلای جان کوه‌های روستای قزانچی شده و تراشیدن کوه‌ها به حدی پیش رفته که چند سال دیگر در معرض محو شدن قرار می‌گیرند.

کوه‌ها به سبب جاذبه‌هایی که دارند، در سال‌های اخیر مورد طمع سودجویان قرار گرفته اند و بعضا با اهدافی همچون ویلاسازی، تخریب و تراشیده شده‌اند.

کوه خواری سبب از بین رفتن رویشگاه بعضی برخی از گیاهان می‌شود که بدونه شک از بین رفتن گیاهان سبب نابودی برخی از جانوران می‌شود.

ناگفته نماند بی شک زمین‌خواری و کوه خواری تهدیدی جدی علیه منابع آب و خاک محسوب می‌شود.

قزانچی روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه در استان کرمانشاه و در ۱۲کیلومتری جاده سنندج قرار دارد که بیشتر ساکنین آن کرد هستند.

این روستا در دهستان میان‌دربند قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲٬۷۵۵ نفر (۷۹۳خانوار) بوده‌است. مردم این روستا با زبان کردی محلی مخصوص این روستا صحبت می کنند و مردم این روستا اکثراً کشاورز یا دامدار هستند.این روستا یکی از بزرگترین روستاهای منطقه و مرکز خدمات اداری و بازار میاندربند است.

منابع طبیعی روستای قزانچی توسط افرادی سودجو در حال نابودی است، که متاسفانه بی‌توجهی مسئولین مربوطه به این کوه‌خواری در این منطقه باعث گلایه شهروندخبرنگار ما شده است.

پیام شهروندخبرنگار:

با سلام بنده یکی از اهالی روستای قزانچی واقع در ۱۲ کیلومتری جاده کرمانشاه سنندج هستم.
اخیرا تعدادی از افراد اراذل و اوباش در اطراف این روستا اقدام به تصرف اراضی منابع طبیعی کرده اند و با قولنامه هایی جعلی و بدون سند و مدرک زمین ها را با بیل مکانیکی سنگین نابود می کنند تا بفروشند.اما از روز انتخابات و با سو استفاده از مشغله کاری ادارات این روند سرعت گرفته است.لازم به ذکر است که با پیگیری دهیار و دستور دادستانی پاسگاه محل از توقیف بیل خود داری می کند.وبا گزارش هایی که به منابع طبیعی دادیم آنها پیگیر موضوع نیستند.

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار