پرچمدار کاروان پارالمپیک:

پرچمداری کاروان پارالمپیک تکلیفی سخت، اما افتخارآمیز است

ورزشکار پارالمپیکی ایران بعد از انتخاب به عنوان پرچمدار کاروان کشورمان در توکیو گفت: این یک تکلیف سخت، اما افتخار آمیز است.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با تصمیم مسئولان کمیته ملی پارالمپیک «زهرا نعمتی» و «نورمحمد آرخی» به عنوان ۲ پرچمدار ایران در پارالمپیک توکیو انتخاب شدند.

این انتخاب برحسب قرعه بود. در بخش زنان زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و الناز دارابیان و در بخش مردان داود علیپوریان، نورمحمد آرخی و روح‌الله رستمی کاندیدای پرچمداری کاروان بودند که پس از انجام قرعه‌کشی، در نهایت نعمتی و آرخی انتخاب شدند.

زهرا نعمتی در رشته تیر و کمان فعالیت دارد و نورمحمد آرخی دونده نابینایی است که در حدود یک‌ماه پیش توانست سهمیه خود را قطعی کند و به همراه مهدی اولاد دیگر دونده نابینا به توکیو اعزام می‌شود.

«نورمحمد آرخی» در گفت و گویی اظهار داشت: اتفاقاتی که در یک ماه اخیر برای من رخ داده اند، بسیار خوشایند است. در واپسین روز‌های خردادماه توانستم با رسیدن به رکورد‌های مورد نظر کمیته ملی پارالمپیک مسافر توکیو شوم و اکنون نیز به عنوان پرچمدار کاروان ایران انتخاب شده ام. باور دارم این کار افتخاری بزرگ است و ورزشکاران بزرگی نیز در کاوران ایران حضور دارند تا وظیفه پرچم‌داری را بر عهده گیرند. از این که قرعه شانس به نام من افتاده است، بسیار خوشحال هستم.

ملی‌پوش پارادو و میدانی گفت: می‌دانم که حمل پرچم ایران در رژه افتتاحیه یک کار بسیار بزرگ است و این برای من بالاتر از هر افتخاری به شمار می‌رود. امیدوارم نماینده خوبی برای ایران اسلامی باشم.

وی با اشاره به آمادگی خود برای رسیدن به مدال در توکیو افزود: پارالمپیک آوردگاه بهترین‌ها است و من نیز با کسب رکورد مورد نظر کمیته ملی توانستم مسافر این بازی‌ها شوم. امیدوارم بتوانم در کنار پرچمداری کاروان، مدال خوشرنگی نیز برای ایران به ارمغان بیاورم و فرد مفیدی در توکیو باشم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار