دیاب: لبنان در آستانه فاجعه قرار دارد

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان معتقد است این کشور در آستانه یک فاجعه وحشتناک قرار دارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان می‎گوید این کشور در آستانه یک فاجعه قرار گرفته است.

حسان دیاب امروز سه شنبه اعلام کرد لبنان در آستانه فاجعه است و هنگامی که این مسئله رخ دهد، پیامد‌های آن در خارج از کشور طنین انداز خواهد شد. لبنان در حال عبور از تونلی تاریک است و بحران به مرز فاجعه رسیده است.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور تاکید کرد «بحران، امور را به سمت یک فاجعه بزرگ سوق می‌دهد و ممکن است با واقعیت ترسناکی روبرو شویم.»  دیاب از کشور‌های برادر و دوست خواست تا به نجات لبنانی‌ها از مرگ و جلوگیری از نابودی این کشور کمک کنند.

دیاب با توجه به بحران سیاسی ادامه دار در لبنان تاکید کرد: اولویت، تشکیل دولت است و ماندن در دور باطل بیش از این قابل قبول نیست. تمامی اقداماتی که اتخاذ کردیم تنها در تعویق انفجار مردمی و نه ممانعت از آن موفق بوده است.

در ۴ اوت سال ۲۰۲۰ مطابق با ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ انفجاری بزرگ و ویران‌گر بندر بیروت که بزرگترین بندر تجاری لبنان بود را تخریب کرد. شدت انفجار به قدری زیاد بود که تا کیلومتر‌ها دورتر نیز خسارت‌های بزرگی بر جا گذاشت و باعث کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۶ هزار نفر شد. منابع لبنانی خسارت مادی این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد کردند و حتی سیلو‌های غله کاملا در این انفجار از بین رفتند.

بعد از انفجار بندر بیروت و استعفای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان، سعد الحریری و میشل عون، هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده‌اند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی در لبنان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ایا درکشور لبنان یک گروهی که به فکرودلسوزاین کشورباشدوجود ندارد که شر این اقای حریری را کم ودادگاهی کند وازاو بازخواست شودوکشوررا ازاین بدبختی نجات دهد
آخرین اخبار