آیت الله دری نجف آبادی:

بیمارستان ولی عصر اراک باید هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: طرح بیمارستان جدید ولی عصر اراک باید هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جمع رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به طرح بیمارستان جدید ولی عصر اراک گفت: این پروژه یک پروژه ملی است و باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود و به سرانجام برسد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان کارفرمای این پروژه باید بر کیفیت ساختمان و تجهیزات و ... دقت نظر داشته باشد تا بعد از افتتاح آن پس از سال‌ها چشم انتظاری، با مسائل و چالش‌های جدیدتری پیش رو نباشیم.

او اضافه کرد: تمام ظرفیت‌ها و افرادی که در این مجموعه در اراک و استان مرکزی توانایی دارند باید بسیج شوند تا به هدف اصلی که همان بهترین شدن در منطقه و جهان است برسیم.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی همچنین سلامت آب، هوا و غذا را از مهمترین ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی عنوان و بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در این راه در کنار مجموعه بهداشت و درمان استان بوده و تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک در مدت شیوع بیماری کرونا، قدم‌های مهمی برداشته اند که قابل تقدیر است تصریح کرد: امروز شرایط کشور و استان نسبت به گذشته، قابل قبول‌تر است، اما هنوز خطرات این بیماری تمام نشده و موج پنجم کرونا ممکن است مشکلاتی را برایمان ایجاد کند.

آیت الله دری نجف آبادی با قدردانی از تمام دست اندرکاران مدیریت این بیماری به خصوص همکاران دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت گفت: دوران کرونا سرنوشت جامعه بشری را تغییر داده، اما بیشتر باید به فکر دوران پسا کرونا بود.


او با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات حوزه سلامت به هیچ وجه تعارف بردار نیست، افزود: در این زمینه اصلا نباید کوتاهی کرد چراکه کوچکترین قصور باعث خسارات زیاد و بعضا جبران ناپذیری می‌شود.

امام جمعه اراک آموزش عمومی آحاد مردم در جامعه را راهکاری مهم در این زمینه دانست و از دستگاه های، چون صدا و سیما، آموزش و پرورش، علما و امامان جمعه و ... خواست تا برای ارتقاء سطح سلامت مردم در چهارچوب وظایف خود حتی فراتر عملکنند.

او همچنین با اشاره به دولت جدید تاکید کرد: اگر قرار است با عوض شدن دولت، تغییری در استان‌ها و حتی در سطح وزارت خانه‌ها صورت بگیرد، باید با نهایت دقت انجام شود تا مشکلات حادتری به وجود نیاید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.