امضای تفاهمنامه همکاری با هدف تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و پارک علم و فناوری استان فارس، تفاهمنامه‌ای را با هدف تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در این استان منعقد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طی جلسه‌ای با حضور سردار یدالله بوعلی؛ فرمانده سپاه فجر، حمیدرضا ایزدی؛ رئیس سازمان صمت، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و امین‌رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری استان فارس، تفاهمنامه سه جانبه‌ای با هدف تحقق مباحث مرتبط با توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، امضاء شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به راه اندازی مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری فارس توسط این شرکت، گفت: یکی از مهمترین مفاد این تفاهمنامه حمایت از جذب و استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان تولیدی واحد‌های تحقیق و توسعه مراکز آزمایشگاهی توانمند و مشاوران خدمات توسعه کسب و کار در شهرک فناوری فارس با رویکرد توسعه و نفوذ فناوری‌های نوین در بین صنایع کوچک و متوسط در سطح کشور و توسعه فناوری‌های نوین است.

احد فتوحی همچنین برحمایت‌های ویژه به منظور استقرار شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری که به مرحله توسعه فعالیت فناورانه رسیده‌اند در شهرک‌های صنعتی تاکید و اضافه کرد: در این زمینه مشوق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد تا این واحد‌ها به مرحله تجاری سازی و تولید صنعتی برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای استقرار در شهرک‌های صنعتی نیز تاکید کرد و گفت: این شرکت‌ها از تخفیف در واگذاری زمین و نیز برخی مشوق‌های حمایتی برخوردار می‌شوند.

او در ادامه از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از واحد‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: تسهیلات مناسبی با نرخ سود پایین توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به واحد‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.