زنگ پایان کنکور ۱۴۰۰

آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۰ صبح امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در آذربایجان غربی برگزار شد و زنگ پایان برگزاری آزمون سراسری نواخته شد.

 

علیرضا مظفری نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: امروز شنبه دوازدهم تیرماه و در آخرین روز برگزاری کنکور سراسری در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۷ هزار و ۱۱۷ نفر در آذربایجان غربی در حوزه های مختلف امتحانی حضور یافتند.

او با بیان اینکه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود، افزود: بیشترین ‏شرکت کنندگان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است که نزدیک به ۵۰ درصد از کل داوطلبان و به تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۱ ‏نفر را شامل می شود.

او تعداد کل شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری را ۶۳ هزار و ۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سال ‏گذشته تغییر چشم گیری نداشته است و تنها ۵۱ نفر افزایش نشان می‌دهد.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه گفت: ‎ ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری در استان آذربایجان غربی از دختران و بقیه از پسران می‌باشد.

مظفری ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در این آزمون از مجموع داوطلبان استان ۳ هزار و ۹۱۵ نفر در ‏گروه ریاضی و فنی، ۲۹ هزار و ۸۱۱ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۸ هزار و ۶۶۲ نفر در گروه علوم انسانی و ۳ هزار و ۵۵۱ ‏نفر در گروه هنر ثبت نام کردند.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه اطمینان داد: کنکور در استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر ناظران بهداشتی و ‏همکاری بسیج برگزار خواهد شد. ‏

تاکنون آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر برگزار شده اند و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر درحال برگزاری است.

انتهای پیام/گ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.