آغاز ماراتن کنکور با بیش از ۶۳ هزار داوطلب در آذربایجان غربی

نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی گفت: از امروز تا روز شنبه بیش از ۶۳ هزار داوطلب در استان در پنج گروه آزمایشی به رقابت می پردازند.

 

علیرضا مظفری نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ماراتن کنکور در آذربایجان غربی امروز با آزمون گروه هنر و با شرکت ۳ هزار و ۵۵۱ ‏نفر آغاز شد و روز شنبه با آزمون گروه آزمایش زبان به پایان می رسد.

او با بیان اینکه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود، افزود: بیشترین ‏شرکت کنندگان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با نزدیک به ۵۰ درصد از کل داوطلبان و به تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۱ ‏نفر هستند.

او تعداد کل شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری را ۶۳ هزار و ۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: ‎ ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری در استان آذربایجان غربی از دختران و بقیه از پسران می‌باشد.

مظفری ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در این آزمون از مجموع داوطلبان استان ۳ هزار و ۹۱۵ نفر در ‏گروه ریاضی و فنی، ۲۹ هزار و ۸۱۱ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۸ هزار و ۶۶۲ نفر در گروه علوم انسانی و ۷ هزار و ۱۱۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

او  ادامه داد: داوطلبان گروه هنر امروز چهارشنبه نهم تیر ماه، گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز ‏پنجشنبه دهم تیر ماه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه یازدهم تیر با هم رقابت می‌کنند، و روز شنبه ۱۲ تیر ‏ماه نیز آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود‎. ‎

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه اطمینان داد: کنکور در استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر ناظران بهداشتی و ‏همکاری بسیج برگزار خواهد شد. ‏

انتهای پیام/گ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.